Bij het Uitchecken krijg ik sinds vorig jaar wel de melding dat ik ben uitgechecked maar 1 tel later 2 piepjes dat ik niet uitgechecked ben, als ik de kaart er weer voorhoud staat er wel uitgechecked. Erg verwarrend en vervelend, zeker bij overstappen andere vervoerder want het is niet altijd en ik reis ongeveer hooguit 10x per jaar. Klantenservice NS gebeld, krijg ik de klantenservice van OVchip een nieuwe kaart kost €11 terwijl ik mijn ovkaart gratis kreeg van NS ivm abonnement. De kaart is 2 jaar oud en berg ik altijd goed op. De conducteur dacht aan een fout in de chip, NS bellen maar die krijg ik dan dus niet aan de lijn.
foutmelding in-uitcheck zuil
Beste antwoord door Stijn NS
Goedemorgen JFA en welkom bij de NS Community.
Ik vrees dat de NS Klantenservice je niet kan helpen als je een probleem hebt met je OV-chipkaart, zeker als je dit probleem merkt op verschillende locaties en bij meerdere vervoerders. Dit alles lijkt er inderdaad op dat er iets defect is aan de kaart zelf..Je kunt de OV-chipkaart laten doormeten bij een service balie om te kijken of er daadwerkelijk iets aan de hand is met de chip, maar in dat geval zul je echt bij de OV-chipkaart terecht moeten voor de vervanging.
Op het moment dat je een abonnement aanschaft in combinatie met een nieuwe kaart, dan krijg je die kaart inderdaad kosteloos. Bij het verlopen van een kaart zorgen wij ook voor een kosteloze vernieuwing, als er een abonnement actief is. Kosten die je maakt voor een vervanging van de kaart tijdens de geldigheid zijn echter voor je eigen rekening. De OV-chipkaart hanteerde vroeger wel een garantieperiode, waarbij ze die kosten vergoeden als er daadwerkelijk een defect is binnen een bepaalde periode sinds de aanschaf. Ik weet echter niet of dit nog steeds het geval is, ik kan het zo snel niet terugvinden via de website, of hoe lang die periode is. Dit kun je het beste bespreken met de OV-chipkaart.
Waar je eventueel wel contact voor kan opnemen met onze Klantenservice is een zogenaamd Tijdelijk Reisrecht. Als jouw kaart daadwerkelijk defect is en je deze niet kan gebruiken, dan kunnen wij je voorzien van vervangende vervoerbewijzen zodat je alsnog gebruik kan maken van de korting van je abonnement, ook al is je kaart onbruikbaar.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.