beantwoord

Geannuleerde reis

  • 12 October 2023
  • 2 reacties
  • 96 Bekeken

Hallo. Ik wil me meteen verontschuldigen, aangezien ik niet goed Nederlands spreek, maar ik heb jullie hulp nodig. Ik heb een brief ontvangen van de Nederlandse Spoorwegen waarin ik werd gewaarschuwd dat ze 12 € van mijn bankrekening afschrijven. Dit was een situatie waarbij ik op station Helmond mijn OV-kaart scande, door het tourniquet ging en na het opnieuw scannen van mijn kaart meteen weer terugkwam, ik ging nergens heen. Ik had dezelfde situatie op 16-08-2023, toen ik mijn OV-kaart scande op het station Helmond Brandevoort en, nadat ik van gedachten was veranderd om te gaan, mijn kaart opnieuw scande en nergens heen ging en ik kreeg een factuur: 20 €. Ik begrijp niet waarom dit gebeurt en ik wil natuurlijk geen boete betalen voor iets dat ik niet als mijn schuld zie. Help me het uit te zoeken, alsjeblieft. En vertel eens, kan er een aanpassing plaatsvinden in verband waarmee de ter betaling gefactureerde bedragen komen te vervallen?

icon

Beste antwoord door Tamzin 12 October 2023, 11:56

Bekijk origineel

2 reacties

U gaat regelmatig naar het station, checkt daar dan in en weer uit? Ik weet niet wat daar de bedoeling van is maar het is wel wat vreemd

Voor een correctie zullen u contact op moeten nemen met de Klantenservice, wij kunnen dat op dit forum niet voor u oplossen. De bedragen die u noemt kloppen overigens niet met uw verhaal want die worden pas eventueel in rekening gebracht als u langer dan een uur bent ingecheckt.

Voor de bereikbaarheid van de Klantenservice zie https://www.ns.nl/klantenservice

Badge +3

Als je na minder dan 60 minuten weer uitcheckt op hetzelfde station zijn er geen kosten (incheck geannuleerd).

Bij meer dan 60 minuten wordt er aangenomen dat je een treinreis gemaakt hebt, maar omdat niet bekend is waarheen (en terug) betaal je het instaptarief.

Met een NS Flex kortingsabonnement is dat in de spits € 20 en buiten de spits € 12.

Reageer