Skip to main content
beantwoord

geblokkeerde kaart

  • 2 June 2024
  • 16 reacties
  • 134 Bekeken

Bij een vriend van mij werd de ov chipkaart geblokkeerd. Hij heeft in totaal 9x met de helpdesk van de ns en ov chipkaart gebeld. Hij is ook bij de ns-service balie langsgegaan. Dit alles hebt niet geholpen om de kaart te deblokkeren. Sterker nog: in de systemen die ze bij de helpdesk raadplegen is niet te zien dat de kaart geblokkeerd is, maar telkens als hij de kaart bij een automaat probeert op te laden werkt het niet. Het apparaat herkent alleen de keuzedagen maar niet meer het 40% korting abonnement dat hij heeft. Wat kan hij nu het beste doen? De kaart opzeggen en een nieuwe kopen? 

16 reacties

Reputatie 7
Badge

Voor de 10e keer met de helpdesk bellen en ze de situatie nog eens uitleggen, hoe vervelend ook. Wij kunnen u hier niet mee helpen. 

Reputatie 7
Badge +4

Weet u waarom de kaart is geblokkeerd? De oorzaak wegnemen helpt vaak.

 

Voor de 10e keer met de helpdesk bellen en ze de situatie nog eens uitleggen, hoe vervelend ook. Wij kunnen u hier niet mee helpen. 

Dank ik voor de reactie. Weet u of het stoppen van de ene kaart en het aanvragen van een nieuwe kaart zou helpen of kan dat niet omdat die verwarring op de achtergrond blijft spelen? 

Reputatie 6

Goedemorgen Saski. Welkom bij de NS Community.

Zoals Vareo al aangeeft kunnen wij dit hier helaas niet voor je oplossen. Ik raad je vriend aan om contact op te nemen met de klantenservice.

Weet u waarom de kaart is geblokkeerd? De oorzaak wegnemen helpt vaak.

 

Er waren multipele redenen en ik weetze helaas niet precies genoeg op te sommen

Reputatie 7
Badge

En duidelijk vragen waarom de kaart geblokkeerd is en hoe dat opgelost kan worden, @Saski 

Goedemorgen Saski. Welkom bij de NS Community.

Zoals Vareo al aangeeft kunnen wij dit hier helaas niet voor je oplossen. Ik raad je vriend aan om contact op te nemen met de klantenservice.

En hoe denkt u over het opzeggen van de kast en het aanvragen van een nieuwe? Zijn daar bezwaren tegen te bedenken? 

Goedemorgen Saski. Welkom bij de NS Community.

Zoals Vareo al aangeeft kunnen wij dit hier helaas niet voor je oplossen. Ik raad je vriend aan om contact op te nemen met de klantenservice.

En hoe denkt u over het opzeggen van de kaart en het aanvragen van een nieuwe? Zijn daar bezwaren tegen te bedenken?  

 

Reputatie 7
Badge

Dat kan je vriend zelf navragen bij de klantenservice. Maar nogmaals: vraag eerst waarom de kaart geblokkeerd is en wat er gedaan moet worden om dat probleem op te lossen.

Badge +3

Klinkt als een onbewuste overstap van Dal Voordeel met Keuzedagen op NS Flex Dal Voordeel. Dan kan bij de kaartautomaat geen saldo meer geladen worden, verschijnt alleen ‘Reizen op Rekening’ als product en niet Dal Voordeel, en kan een Keuzedag die al klaarstond nog gebruikt worden.

En duidelijk vragen waarom de kaart geblokkeerd is en hoe dat opgelost kan worden, @Saski 

Ja, dat is rottige, dat de ns en ov chipkaart geen blokkade zien, dus telkens zeggen: maar uw kaart is niet geblokkeerd. 

Reputatie 6

Goedemorgen Saski. Welkom bij de NS Community.

Zoals Vareo al aangeeft kunnen wij dit hier helaas niet voor je oplossen. Ik raad je vriend aan om contact op te nemen met de klantenservice.

En hoe denkt u over het opzeggen van de kast en het aanvragen van een nieuwe? Zijn daar bezwaren tegen te bedenken? 

Ik heb geen inzage in de exacte situatie en kan helaas daarom ook geen passend advies geven, excuses! Ik kan je alleen nogmaals aanraden om contact op te nemen met de klantenservice.

En duidelijk vragen waarom de kaart geblokkeerd is en hoe dat opgelost kan worden, @Saski 

Ja, dat is  het rottige, dat de ns en ov chipkaart geen blokkade zien, dus telkens zeggen: maar uw kaart is niet geblokkeerd. 

 

Goedemorgen Saski. Welkom bij de NS Community.

Zoals Vareo al aangeeft kunnen wij dit hier helaas niet voor je oplossen. Ik raad je vriend aan om contact op te nemen met de klantenservice.

En hoe denkt u over het opzeggen van de kast en het aanvragen van een nieuwe? Zijn daar bezwaren tegen te bedenken? 

Ik heb geen inzage in de exacte situatie en kan helaas daarom ook geen passend advies geven, excuses! Ik kan je alleen nogmaals aanraden om contact op te nemen met de klantenservice.

Ik zal het doorgeven, dank u

Klinkt als een onbewuste overstap van Dal Voordeel met Keuzedagen op NS Flex Dal Voordeel. Dan kan bij de kaartautomaat geen saldo meer geladen worden, verschijnt alleen ‘Reizen op Rekening’ als product en niet Dal Voordeel, en kan een Keuzedag die al klaarstond nog gebruikt worden.

Dat werpt nieuw licht op de zaak. Ik zal het aan hem doorgeven, dank u. 

Reputatie 7
Badge +3

Welke abonnementen staan er in mijnNS op de kaart van de vriend?

En welke melding wordt gegeven bij inchecken?

Reageer