beantwoord

geblokte dalurenkaart

• 2 maart 2020
  • 3 reacties
  • 154 Bekeken

Mijn dalurenkaart is geblokkeerd, heb het 030-7515155 gebeld en die verwezen mij naar 0900-6812447, alleen dat laatste nummer is niet bereikbaar vanuit de VS.

hoe kan ik dit alsnog verhelpen.

alvast bedankt.

icon

Beste antwoord door Sascha NS 2 maart 2020, 17:23

Goedemiddag Rob2x64. Welkom bij de NS Community.

Als het enkel om de OV-chipkaart zelf gaat volstaat het advies van Tamzin. Het kan ook zo zijn dat er een schuld is ontstaan door het niet tijdig betalen van het automatisch saldo laden. Ook dit is een product van OV-chipkaart. Als het telefonisch niet lukt om hen te bereiken kan dat van maandag t/m vrijdag 8.30-17.00 uur ook via Twitter.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Als de kaart geblokkeerd is omdat hij is gestolen of omdat iemand anders er mee heeft gereisd wordt hij vernietigd.

Als de kaart is geblokkeerd wegens wanbetaling blijft hij definitief geblokkeerd.

In beide gevallen zult u een nieuwe kaart moeten aanvragen.

Goedemiddag Rob2x64. Welkom bij de NS Community.

Als het enkel om de OV-chipkaart zelf gaat volstaat het advies van Tamzin. Het kan ook zo zijn dat er een schuld is ontstaan door het niet tijdig betalen van het automatisch saldo laden. Ook dit is een product van OV-chipkaart. Als het telefonisch niet lukt om hen te bereiken kan dat van maandag t/m vrijdag 8.30-17.00 uur ook via Twitter.

Reputatie 5
Badge

Nog een bijkomend leukerdje: klopt natuurlijk wat Tamz uitlegt. Maar bij NS blijft je ABO gewoon doorlopen (althans aannemend dat je dat hebt gezien je bewoording) en moet je dus ook blijven betalen voor iets waar je dus geen gebruik van kan maken. Raadpleeg Kafka om daar een eind aan te maken. Als je wat langer daar west van the ocean blijft, dan had je vooraf maatregelen dienen te nemen, bvb door op FLEX over te stappen als je binnen afzienbare termijn weer terugkomt.

Maar transit daar in die USA kan het nog bonter maken als die OV-chip met ´no change´ ´exact money in the farebox´ en korting enkel met een dito card uitgegeven door de betreffende RTA of MTS.

Reageer