beantwoord

gebruik van ov kaart

  • 19 December 2021
  • 5 reacties
  • 119 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Hallo,

 

Heb net een ov kaart aangevraagd en wil weten of ik die uiterlijk vrijdag binnen kan krijgen? Moet met spoed met de kerst naar mijn zus in rotterdam! mvgr Tonny

icon

Beste antwoord door Thom 19 December 2021, 18:01

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge

Dat kan wel eens krap worden. Normaal kan het tot 6 werkdagen duren. 

Reputatie 7
Badge +4

Nou, het is krap maar kan toch wel lukken, vaak is het met drie werkdagen. Maar garanties kunnen we niet verstrekken. :innocent: Het is wel mijn ervaring. Edit: hieronder staan nog een paar mogelijke opties die verschil kunnen maken. U spreekt alleen over een ov-chipkaart.

En anders voor de trein een kaartje online boeken of bij de automaat halen.

Reputatie 7
Badge +3

Is de kaart aangevraagd gelijk met het bestellen van een abonnement of is de kaart zonder abonnement aangevraagd bij OV-chipkaart.nl? 

Bij het aanvragen van een abonnnement of NS Flex met nieuwe kaart kan het abonnement pas 7 dagen na bestelling ingaan en zou je, ook al heb je de kaart op tijd binnen, zaterdag 1e kerstdag nog geen gebruik kunnen maken van het abonnement of NS Flex en dus op vol tarief saldo moeten reizen. Dan kun je net goed een e-ticket kopen. Zondag 2e kerstdag zou je het abonnement dan wel kunnen gebruiken. Heb je de kaart vrijdag nog niet binnen en wil je er zondag met een abonnement mee reizen, neem dan contact op met de klantenservice.

Heb je de kaart zonder abonnement aangevraagd bij OV-chipkaart.nl dan kun je zoals Jeroen aangeeft een los kaartje kopen. 

Badge +3

Als je de kaart zonder abonnement besteld hebt (bij ov-chipkaart) dan heb je hem waarschijnlijk woensdag of donderdag wel binnen, en kan je er meteen een abonnement op zetten (met ingangsdatum naar keuze, tot 14 dagen in de toekomst).

Daarna nog wel even ophalen bij een servicepunt (station of supermarkt e.d.)

Reageer