beantwoord

Geen claim link bij reishistorie

• 29 september 2015
  • 8 reacties
  • 199 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Ik ben een tijdje geleden in gecheckt bij de NS maar toen toch besloten om met de fiets te gaan. toen ben ik vergeten het inchecken te annuleren. Ik probeer op mijn NS account een claim in te dienen bij reishistorie maar ik zie nergens een knop of link waar ik dit kan doen.

Met vriendelijke groet,

B
icon

Beste antwoord door Tochjo 29 september 2015, 22:17

Claims indienen via Mijn NS kunt u doen als u een reis gemaakt hebt. U hebt niet gereisd. In dat geval kunt u het beste contact opnemen met de klantenservice en uw situatie daar toelichten.

Dat gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (zie de link Live chat op www.ns.nl/contact), te e-mailen (zeg e-mail tegen Eva en volg de instructies) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.
Bekijk origineel

8 reacties

Badge +3
Claims indienen via Mijn NS kunt u doen als u een reis gemaakt hebt. U hebt niet gereisd. In dat geval kunt u het beste contact opnemen met de klantenservice en uw situatie daar toelichten.

Dat gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (zie de link Live chat op www.ns.nl/contact), te e-mailen (zeg e-mail tegen Eva en volg de instructies) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.
Ik heb het omgekeerde probleem: wel uitgecheckt, maar niet ingecheckt. Ook bij mij verschijnt er geen claimlink in 'mijn reishistorie'. Volgens de website van NS:

"Het kan gebeuren dat u vergeet in of uit te checken. Of dat in- of uitchecken niet lukt door een storing in het OV-chipkaartsysteem.

Hoe kunt u dit geld terugvragen?

Online zonder Mijn NS account via deze link.
Online via uw Mijn NS account bij ‘Mijn Reishistorie’. "

(van http://www.ns.nl/reizigers/klantenservice/klantenservice/hulp-als-het-even-tegen-zit/vergeten-checkinuit.html)
Badge +3
In Mijn NS kunt u alleen een vergeten check-uit rechtzetten. Voor een vergeten check-in raad ik u aan dit formulier te gebruiken (het formulier dat op de pagina staat aangegeven als u zonder Mijn NS-account wilt claimen).
Het staat dus nog steeds verkeerd op Mijn NS....
Hoi Macca. Wat staat er precies verkeerd? Dan check ik het even.
Dat je ook bij een vergeten incheck via Mijn NS je geld terug kan vragen, zie reactie 2
Bij een vergeten incheck gaat dat niet online.

"Het kan gebeuren dat u vergeet in of uit te checken. Of dat in- of uitchecken niet lukt door een storing in het OV-chipkaartsysteem.

Hoe kunt u dit geld terugvragen?

Online zonder Mijn NS account via deze link.
Online via uw Mijn NS account bij ‘Mijn Reishistorie’. "
Wanneer je vergeet in te checken, kunnen er twee dingen gebeuren:
1. Je checkt tijdig uit, waardoor er alsnog een check-in ontstaat. Je kunt dan of alsnog uitchecken, of er ontstaat er gemiste check-uit. Dit kun je claimen via Mijn NS.
2. Je checkt uit, waardoor er een check-uit ontstaat. Het systeem blokkeert de gemiste check-in echter, waardoor claimen via Mijn NS niet mogelijk is.

Ik snap dat de informatie die op http://www.ns.nl/reizigers/klantenservice/klantenservice/hulp-als-het-even-tegen-zit/vergeten-checkinuit.html staat hierdoor misschien wat onduidelijk is. Ik zal vragen of mijn collega's hiernaar willen kijken.
Hoe dan ook, als er geen geregistreerde incheck is, kan je het niet claimen via Mijn NS.

Het is niet onduidelijk, maar foute informatie, waardoor er verwarring ontstaat.

Reageer