Ik heb onlangs een nieuwe persoonlijke ov kaart opgevraagd. Ik was in de vooronderstelling dat het een flex kaart was waarmee op rekening betaald kon worden (zo werd het omschreven), alleen zou ik geen korting hebben op de reis, omdat ik geen maandelijkse abonnementskosten zou betalen. Tot mijn verbazing moest ik €10,- betalen voor een gratis kaart, maar dat zou omgezet worden in reissaldo, werd erbij vermeld, dus dacht prima... Nu blijkt dat ik een kaart heb waar geen saldo op staat en ook niet de mogelijkheid biedt om mee op rekening te reizen en moest ik alsnog €20,- uploaden om te kunnen reizen met de trein. Ben ik niet zo blij mee!!
Hi ChannahI en welkom bij de NS Community!
Als je € 10,00 hebt betaald, lijkt het erop dat je een NS Flex basis abonnement hebt besteld met jouw nieuwe OV-chipkaart. Wanneer de kaart binnen is, staat dit abonnement direct al op de kaart. Afhankelijk van de ingangsdatum kun je het NS Flex abonnement gebruiken. Kan het zijn dat de ingangsdatum van jouw NS Flex basis abonnement nog in de toekomst ligt? Zo ja, dan kun je vanaf de ingangsdatum wel op rekening reizen. Als dat niet het geval is, raad ik je aan om contact op te nemen met onze klantenservice zodat ze jouw bestelling kunnen bekijken. Daarnaast wordt de € 10,- niet omgezet in saldo. Dit is een eenmalig bedrag voor de administratiekosten.
Om te controleren of je wel NS Flex hebt, zie Mijn NS.
Wat je ook kunt doen is je kaartnummer invullen op https://www.ov-chipkaart.nl/kopie-van-saldo-terugvragen/saldochecker.htm
Staat daar iets over automatisch opladen, dan heb je géén NS Flex.
Je kunt ook nog (met een Mijn OV-chip account) kijken bij https://www.ov-chipkaart.nl/mijn-ov-chip/kaartinformatie.htm
NS Flex zou daar dan moeten staan als Reizen op Rekening NS (trein en bus/tram/metro) met de ingangsdatum erbij.
Wat je ook kunt doen is je kaartnummer invullen op https://www.ov-chipkaart.nl/kopie-van-saldo-terugvragen/saldochecker.htm
Staat daar iets over automatisch opladen, dan heb je géén NS Flex.
Dit klopt niet. Ik heb wel NS Flex en bij mij staat die tekst er ook.
Wat je ook kunt doen is je kaartnummer invullen op https://www.ov-chipkaart.nl/kopie-van-saldo-terugvragen/saldochecker.htm
Staat daar iets over automatisch opladen, dan heb je géén NS Flex.
Dit klopt niet. Ik heb wel NS Flex en bij mij staat die tekst er ook.
Ah, ik zie het. Wellicht gedaan voor reizigers met Flex zonder BTM, want dan is het wel handig.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.