beantwoord

Geen uitcheck ov gemist en toch geen instaptarief terug

• Op het juiste spoor
  • 2 reacties
Op zondag 17-2-jl reisde ik van Nijmegen naar Arnhem met mijn OV kaart. 10 euro instaptarief .
Met mijn dalurenkaart zou het ritje 1,98 kosten en dus zou ik 8,02 terug moeten krijgen van het instaptarief. In Arnhem checkte ik uit. Vandaag zag ik pas in mijn OV chipkaartapp dat ik de 8,02 euro van het instaptarief niet heb teruggekregen. 1,18 euro staat er nog maar op mijn kaart. Ook staat er vermeld in de OVchipkaartapp dat het aanbieden op 17-2 jl van mijn OV kaart bij het betreffende apparaat niet is vastgelegd als een succesvolle transactie. Maar voor de volledigheid wordt deze transactie wel getoond staat er . Dus er staat 8,02 terug van instaptarief maar in werkelijkheid is dat niet het geval.Via het formulier vergeten uit te checken kan ik de 8,02 euro niet terugkrijgen omdat ik geen uitcheck gemist heb . Hoe krijg ik die 8,02 euro terug?
icon

Beste antwoord door Emma NS 20 februari 2019, 19:27

Hallo Vares, welkom bij onze Community!

Wat jammer dat je te weinig geld terug hebt gekregen op je OV-chipkaart. Zoals Thom aangeeft, kun je inderdaad het beste even contact opnemen met onze Klantenservice. Mocht je nog aanvullende vragen hebben, lees ik dat graag.

Bedankt Thom!

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Even om de gedachten te bepalen: Bent u in- en uitgecheckt bij dezelfde vervoerder? Dit kan zowel in Nijmegen als in Arnhem mis zijn gegaan. U kunt dit nagaan op de site van ov-chipkaart.
Ik ben in- en uitgecheckt bij NS
Reputatie 7
Badge +4
Als het niet via MijnNS gaat, is het het verstandigste even contact op te nemen met Klantenservice. Via de sociale media gaat vaak het snelste.
Hallo Vares, welkom bij onze Community!

Wat jammer dat je te weinig geld terug hebt gekregen op je OV-chipkaart. Zoals Thom aangeeft, kun je inderdaad het beste even contact opnemen met onze Klantenservice. Mocht je nog aanvullende vragen hebben, lees ik dat graag.

Bedankt Thom!
Badge +3
De enige reden die ik kan bedenken waarom de OV-chip app je die info geeft (voor de zekerheid tonen we het maar even) is als je de kaart nét iets te kort voor het poortje of paaltje gehouden hebt om zowel de uitcheck te registreren (wat dus gelukt is) én het niet gereisde deel van je incheck terug te schrijven op je kaart (wat dus mislukt is).

Ik vermoed dat het om een paaltje gaat, want een poortje zou dan volgens mij niet eens open gaan.

Die prijs van € 1,98 is overigens NIET mogelijk met NS, want 2e klas met 40% korting is dan sowieso minimaal € 2,70. Hooguit zou je minder betalen als je bijv. eerst met Arriva vanuit Limburg naar Nijmegen bent gereisd, en daar overgestapt op NS (langeafstandskorting).

Reageer