beantwoord

geld afgeschreven maar laatste opladen van maand geleden

• 10 december 2019
  • 2 reacties
  • 106 Bekeken

Hoi, ik zag vandaag in mijn bankieren app dat er 10 euro incasso is gedaan door ns om mijn ov kaart op te laden. in de mijn ns app zie ik dat het laatste oplaad moment een maand geleden is. Ik snap dat er soms wat verwerkingstijd zit tussen opladen en de datum van afschrifte. Een maand is me echter iets te veel van het goede. ik heb het laten terug boeken maar heb ook geen zin in een aanmaning oid. daarnaast vind ik het raar dat er uberhaupt is afgeschreven. iemand die me meer kan vertellen?

icon

Beste antwoord door Robert B 10 december 2019, 18:36

Welkom bij de NS Community!

Incasso’s voor opladen komen niet van NS maar van TLS IZ AUTOMATISCH OPLADEN (o.i.d.)

Het kan best zijn dat een eerdere incasso mislukt is en ze het later opnieuw proberen. Terugboeken is zeer onverstandig, want dat betekent bij TLS al gauw €40 incassokosten erbij. Zie https://www.ov-chipkaart.nl/service-en-contact.htm voor de contactmogelijkheden.

In de omschrijving van de incasso staat overigens de exacte datum en tijd van de oplaadtransactie zelf, en in je Mijn OV-chip Reishistorie kan je precies zien waar en waarom dat gebeurd is. Misschien iemand wezen uitzwaaien of iets gekocht binnen poortjes, of een stationspassage gedaan?

Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Incasso’s voor opladen komen niet van NS maar van TLS IZ AUTOMATISCH OPLADEN (o.i.d.)

Het kan best zijn dat een eerdere incasso mislukt is en ze het later opnieuw proberen. Terugboeken is zeer onverstandig, want dat betekent bij TLS al gauw €40 incassokosten erbij. Zie https://www.ov-chipkaart.nl/service-en-contact.htm voor de contactmogelijkheden.

In de omschrijving van de incasso staat overigens de exacte datum en tijd van de oplaadtransactie zelf, en in je Mijn OV-chip Reishistorie kan je precies zien waar en waarom dat gebeurd is. Misschien iemand wezen uitzwaaien of iets gekocht binnen poortjes, of een stationspassage gedaan?

Reputatie 7
Badge +2

Terugboeken is zeer onverstandig, want dat betekent bij TLS al gauw €40 incassokosten erbij.

Ja, daar zijn ze snel mee. En als je niet betaalt dan hebben ze een goed drukmiddel: saldoblokkade. 

Reageer