beantwoord

Geld afgeschreven zonder gereisd te hebben.

  • 12 August 2014
  • 4 reacties
  • 241 Bekeken

Beste NS.

Afgelopen 6 augustus (woensdag) wilde ik vanuit Amsterdam met de trein reizen. Om 18:00 heb ik €20 op mijn OV-kaart gezet. Er zou dan een bedrag van €23,39 op staan. Vervolgens checkte ik in, en kreeg ik een foutmelding. Ik heb deze niet gelezen omdat ik moest haasten. Vervolgens miste ik de trein toch, dus wilde ik opnieuw inchecken, een kwartiertje later. De melding "Te weinig saldo - u kunt niet inchecken of zoiets dergelijks, werd getoond. Ik ben naar de servicebalie gegaan om verhaal te halen. De medewerker vertelde me dat de €20 die ik erop had gezet, er al af was gegaan. Ik ben toen naar de grote servicebalie gegaan. Die jongen gaf me een briefje mee met gegevens en zei dat ik het terug kon krijgen als ik naar de klantenservice zou bellen. Aangezien die 0.10 cent per minuut kost, prefereer ik het om op deze wijze contact met jullie op te nemen. Vervolgens zei hij dat ik nu gewoon moest inchecken, en dat er dan niets aan de hand zou zijn. Maar ik probeerde weer in te checken en wéér gaf hij de foutmelding die ik hierboven al heb beschreven. Vervolgens ben ik niet meer met de trein weggegaan. Bijgevoegd een foto van de brief van jullie medewerker.
icon

Beste antwoord door Hertog 12 August 2014, 14:28

Sinds enige tijd belt u naar de Klantenservice (030 751 51 55) gewoon tegen lokaal tarief.

Zij kunnen voor u nazien wat er precies aan de hand is geweest en e.e.a. eventueel voor u corrigeren.,



U zou ook kunnen afwachten tot er een keer een moderator op dit forum uw bericht leest en eventueel contact met u opneemt en actie onderneemt.



Maar uw weet: een beller is sneller (ook al is de wachtrij bij de klantenservice soms wat lang).
Bekijk origineel

4 reacties

Beste NS.

Afgelopen 6 augustus (woensdag) wilde ik vanuit Amsterdam met de trein reizen. Om 18:00 heb ik €20 op mijn OV-kaart gezet. Er zou dan een bedrag van €23,39 op staan. Vervolgens checkte ik in, en kreeg ik een foutmelding. Ik heb deze niet gelezen omdat ik moest haasten. Vervolgens miste ik de trein toch, dus wilde ik opnieuw inchecken, een kwartiertje later. De melding "Te weinig saldo - u kunt niet inchecken of zoiets dergelijks, werd getoond. Ik ben naar de servicebalie gegaan om verhaal te halen. De medewerker vertelde me dat de €20 die ik erop had gezet, er al af was gegaan. Ik ben toen naar de grote servicebalie gegaan. Die jongen gaf me een briefje mee met gegevens en zei dat ik het terug kon krijgen als ik naar de klantenservice zou bellen. Aangezien die 0.10 cent per minuut kost, prefereer ik het om op deze wijze contact met jullie op te nemen. Vervolgens zei hij dat ik nu gewoon moest inchecken, en dat er dan niets aan de hand zou zijn. Maar ik probeerde weer in te checken en wéér gaf hij de foutmelding die ik hierboven al heb beschreven. Vervolgens ben ik niet meer met de trein weggegaan. Bijgevoegd een foto van de brief van jullie medewerker.


Hieronder de bijlage. Hij deed het niet zojuist.
Sinds enige tijd belt u naar de Klantenservice (030 751 51 55) gewoon tegen lokaal tarief.
Zij kunnen voor u nazien wat er precies aan de hand is geweest en e.e.a. eventueel voor u corrigeren.,

U zou ook kunnen afwachten tot er een keer een moderator op dit forum uw bericht leest en eventueel contact met u opneemt en actie onderneemt.

Maar uw weet: een beller is sneller (ook al is de wachtrij bij de klantenservice soms wat lang).
Om 18:00 heb ik €20 op mijn OV-kaart gezet. Er zou dan een bedrag van €23,39 op staan. Vervolgens checkte ik in, en kreeg ik een foutmelding. Ik heb deze niet gelezen omdat ik moest haasten. Vervolgens miste ik de trein toch, dus wilde ik opnieuw inchecken, een kwartiertje later.

Als je al ingecheckt was, waarom probeerde je dan een kwartier later nog een keer in te checken? Aan het overzicht te zien was het echt een incheck (aan de buitenkant van het poortje) en geen uitcheck (aan de binnenkant van het poortje). Je had een kwartier later gewoon de trein in kunnen stappen zonder verdere handeling en/of weer uit kunnen checken bij NS. Dan was er niets aan de hand geweest.
Dag lolarennt, ik begrijp dat het een en ander niet helemaal soepel is verlopen met het in- en/of uitchecken. Goed dat je dit meldt op het NS Serviceforum. Heb je inmiddels contact gehad met de Klantenservice om dit uit te zoeken? Zo nee, dan zou je mij een privébericht kunnen sturen met je NAW-gegevens. Ik kan dan voor je kijken wat er precies aan de hand is. Je topic is verplaatst naar "OV-chipkaart".

Groet,
Stephan

Reageer