beantwoord

geld afgeschreven zonder te reizen

• 2 februari 2015
  • 7 reacties
  • 239 Bekeken

Vannochtend heb ik van 8 tot half 11 op de trein naar amsterdam gewacht. Uiteindelijk een NS bus kunnen nemen. Echter, toen ik uitcheckte bij de zelfde paal als waar ik 2,5 uur eerder in was gecheckt, werd er €20,- afgeschreven. Ik kan alleen geldterugvraagformulieren vinden igv vertraging. Iemand een idee hoe ik mijn geld terugkrijg? Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Janou NS 3 februari 2015, 09:43

Hallo Fabianutrecht! Zou jij mij een privé bericht willen sturen met je persoonlijke gegevens, Ov-chipkaartnummer en het traject wat je gisteren hebt gereisd? Dan help ik jou daar graag verder. Je kan mij een privé bericht sturen door op mijn naam te klikken en vervolgens naar "stuur bericht". Ik heb je topic verplaatst naar "Ovchipkaart".
Bekijk origineel

7 reacties

Als u na meer dan een uur uitcheckt op hetzelfde station waar u eerder incheckte dan gaat de NS ervan uit dat u in de tussentijd zwart hebt gereisd en brengen zij hiervoor een boete in rekening die ze eufemistisch een correctietarief noemen. Deze kunt u terugkrijgen via de klantenservice of een moderator van dit forum.

In dit geval had u overigens pas in Amsterdam moeten uitchecken (voor de NS bus dient u ook over een geldig vervoersbewijs dus een incheck te beschikken), in dat geval had u direct online geld terug bij vertraging kunnen aanvragen via Mijn NS.
dank voor uw antwoord. Ik neem aan dat de NS de bussen gratis aanbiedt na 2,5 uur "vertraging"?
U krijgt dan GTBV, dus uiteindelijk kost die bus niets, maar dat neemt niet weg dat u een geldig vervoerbewijs moet hebben.
Daar komt het in de praktijk ook op neer:
U hebt immers 2,5 uur min de reistijd per trein + de reistijd per bus vertraging en krijgt dus volledige restitutie van uw vervoersbewijs.
Maar TS heeft niet uitgecheckt op het station van aankomst, dus volgens NS regels krijgt TS dan niets....

Hooguit de 20 euro starttarief.

Maar ja TS had ook niet betaald, dus dat valt mee in dit geval...
Hallo Fabianutrecht! Zou jij mij een privé bericht willen sturen met je persoonlijke gegevens, Ov-chipkaartnummer en het traject wat je gisteren hebt gereisd? Dan help ik jou daar graag verder. Je kan mij een privé bericht sturen door op mijn naam te klikken en vervolgens naar "stuur bericht". Ik heb je topic verplaatst naar "Ovchipkaart".
Traject is toch irrelevant ? TS heeft immers uitgecheckt op hetzelfde station waar hij vertrok.

Reageer