beantwoord

Geld kwijt bij uitchecken

  • 29 april 2020
  • 1 reactie
  • 67 Bekeken

Dag NS,

 

Ik heb onlangs gereisd naar Deventer vanuit Apeldoorn. Ik heb van tevoren geld erop gezet en 100% ingecheckt. Anders kwam ik niet door de poortjes. Toen ik in Deventer aan kwam kon ik niet uitchecken en was mijn 10 euro die ik erop had gezet weg. Ik dacht, er is misschien een error, dus ik zet wel nog 10 euro erop. Toen ik naar huis ging was die 10 euro ook weer weg en moest ik weer 10 euro erop zetten om in te checken. Ik snap dus niet hoe er 20 euro eraf is gegaan terwijl ik gewoon normaal in-en-uit heb gecheckt bij de paaltjes. Het is ook te zien in mijn NS app dat er telkens geld af ging, maar daar is het aftrek maar eenmaal vastgelegd, dus ik kan het ook niet terug vragen via een aanvraag via de NS app. Hoe moet ik dit afhandelen?

 

icon

Beste antwoord door Tochjo 29 april 2020, 15:42

In Apeldoorn staan poortjes van NS en van Arriva. Het lijkt erop dat u bij een poortje van Arriva hebt ingecheckt in plaats van bij een poortje van NS. Dat kost u inderdaad 20 euro: Arriva houdt 10 euro in bij het inchecken, wat u niet terug kon krijgen omdat u niet bij Arriva hebt uitgecheckt, en NS houdt 10 euro in bij het uitchecken, omdat u niet bij NS had ingecheckt en de ritprijs niet kan worden bepaald.

Om het te veel aan NS betaalde bedrag terug te vragen, kunt u het beste even rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice van NS. Gezien de huidige drukte bij de klantenservice kunt u dat het beste digitaal doen, door met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook. Telefonisch contact opnemen kan ook; de klantenservice is bereikbaar op nummer 030-7515155.

Misschien kunt u de 10 euro van Arriva terugkrijgen via www.uitcheckgemist.nl als u station Apeldoorn als uw bedoelde bestemming invult. Anders moet u ook even rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice van Arriva.

Bekijk origineel

1 reactie

Badge +3

In Apeldoorn staan poortjes van NS en van Arriva. Het lijkt erop dat u bij een poortje van Arriva hebt ingecheckt in plaats van bij een poortje van NS. Dat kost u inderdaad 20 euro: Arriva houdt 10 euro in bij het inchecken, wat u niet terug kon krijgen omdat u niet bij Arriva hebt uitgecheckt, en NS houdt 10 euro in bij het uitchecken, omdat u niet bij NS had ingecheckt en de ritprijs niet kan worden bepaald.

Om het te veel aan NS betaalde bedrag terug te vragen, kunt u het beste even rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice van NS. Gezien de huidige drukte bij de klantenservice kunt u dat het beste digitaal doen, door met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook. Telefonisch contact opnemen kan ook; de klantenservice is bereikbaar op nummer 030-7515155.

Misschien kunt u de 10 euro van Arriva terugkrijgen via www.uitcheckgemist.nl als u station Apeldoorn als uw bedoelde bestemming invult. Anders moet u ook even rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice van Arriva.

Reageer