beantwoord

Geld op OV-chipkaart verdwenen?

Ik wilde mij inchecken, en toen bleek dat ik te weinig tegoed op mijn OV chipkaart had. Ik laadde hem met 10 euro op en ging toen terug naar de poortjes. Toen ik in wilde checken gaf hij aan dat hij voor 10 euro had uitgecheckt en dat mijn nieuwe saldo het oude saldo was voor het opladen. Ik ging naar de andere kant van het poortje om mij in te checken, waar hij aangaf dat er te weinig saldo op stond. Ik ging weer terug naar de automaat om hem op te laden (ditmaal met 4 euro) en ik zag dat er ook inderdaad 10 euro was bijgerekend en weer afgerekend. Die 10 euro is nu dus verdwenen.
Ik checkte dit keer meteen in aan de andere kant van het poortje (de juiste kant waarschijnlijk) en toen was er geen probleem. Wel is er nu gewoon 10 euro verloren gegaan. Wat nu?
icon

Beste antwoord door Pe_pe 20 juli 2015, 12:37

Nu zegt NS: Dankuwel voor dat cadeautje van 10 euro. :)

Inchecken kan bij een poortje inderdaad alleen aan de buitenkant, uitchecken alleen aan de binnenkant. Inchecken zonder uitgecheckt te zijn kost het instaptarief, evenals uitchecken zonder ingecheckt te zijn.

U kunt bellen met de klantenservice (030-751 51 55) om te vragen of het NS schikt u die 10 euro weer terug te schenken.

Bekijk origineel

3 reacties

Nu zegt NS: Dankuwel voor dat cadeautje van 10 euro. :)

Inchecken kan bij een poortje inderdaad alleen aan de buitenkant, uitchecken alleen aan de binnenkant. Inchecken zonder uitgecheckt te zijn kost het instaptarief, evenals uitchecken zonder ingecheckt te zijn.

U kunt bellen met de klantenservice (030-751 51 55) om te vragen of het NS schikt u die 10 euro weer terug te schenken.
of via Facebook of Twitter , of via telefoon, post of e-mail.
Welkom op het forum YasminGrubben!

Voor restitutie van het teveel ingehouden saldo is het inderdaad aan te raden om even contact op te nemen met onze telefonische klantenservice. We kunnen je daarnaast ook verder helpen via Twitter of Facebook. Restitutie uitkeren is 24 uur na het in-/uitchecken mogelijk.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum OV-chipkaart. Daar komt je vraag het beste tot zijn recht.

Reageer