beantwoord

Geld terug

Gisteravond was ik onderweg van apeldoorn naar enschede, met mijn dal voordeel pas (40% korting). Van te voren moest ik nog even snel opwaarderen, dus had ik gekozen voor 10 euro. Helaas was er niet zo snel een incheck poortje in de buurt dus liep ik wat verder om er een te vinden. Ik scande mijn pas, toen bleek dat het desbetreffende poortje alleen voor uitchecken was. Prima, dacht ik, loop ik verder. Eenmaal een juist in-check poortje gevonden te hebben was ik opeens mij zojuist opgewaardeerde bedrag kwijt..
Ik opnieuw 10 euro opwaarderen en hetzelfde poortje gebruiken, wat nu dus wel werkte, maar mijn eerdere 10 euro was foetsie.

Vervolgens 24 uur later dien ik mijn claim in op de site van NS, maar krijg ik het bericht dat mijn reis duurder (13,90) was dan mijn opgewaardeerde bedrag... ik zou dus niks terug krijgen.

Dit is op twee fronten volledig onjuist. Ten eerste heb ik 40% korting in de daluren (mijn trein vertrok 20:48)
en ten tweede houden ze geen rekening met mijn eerder opgewaarde bedrag van 10 euro, die blijkbaar niet meer meetelt in het hele verhaal.

Kortom : NS, ik zou graag mijn andere 10 euro terug willen.
icon

Beste antwoord door Ben NS 15 november 2018, 21:28

Hallo N.Cassee,

Mag ik allereerst vragen via welke pagina/welk formulier je deze claim hebt ingediend?
Daarnaast raad ik je aan even contact op te nemen met onze Klantenservice. Zij kunnen voor je nakijken wat er nu
precies is misgegaan. De snelste manieren om ze te bereiken zijn telefonisch (030 75 15 155), of door een bericht te sturen via
Facebook of Twitter (@NS_online). Deze kanalen zijn 24 uur per dag geopend!

Waarschijnlijk is er in de wirwar van het in- en uitchecken er 10 euro teveel aan saldo ingehouden, wat je inderdaad gewoon terugkrijgt.
Als dit niet teveel is ingehouden, dan staat het nog op de kaart en ben je het dus niet kwijt.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5
Hallo N.Cassee,

Mag ik allereerst vragen via welke pagina/welk formulier je deze claim hebt ingediend?
Daarnaast raad ik je aan even contact op te nemen met onze Klantenservice. Zij kunnen voor je nakijken wat er nu
precies is misgegaan. De snelste manieren om ze te bereiken zijn telefonisch (030 75 15 155), of door een bericht te sturen via
Facebook of Twitter (@NS_online). Deze kanalen zijn 24 uur per dag geopend!

Waarschijnlijk is er in de wirwar van het in- en uitchecken er 10 euro teveel aan saldo ingehouden, wat je inderdaad gewoon terugkrijgt.
Als dit niet teveel is ingehouden, dan staat het nog op de kaart en ben je het dus niet kwijt.
Hallo Ben,

Ik ben begonnen op NS.nl -> Reishistorie -> Trein , en dan de juiste dag (14-11-2018)
Daar zag ik vervolgens mijn 10 euro staan met het bericht: "niet in- of uitgecheckt'.
Aan de rechterkant kon ik vervolgens mijn claim indienen.

Maar ik zal dan inderdaad ook even via facebook een bericht achterlaten
Badge +3
Bij een missende INcheck rekenen ze gewoon voltarief omdat men niet kan zien wanneer je reis begonnen is (misschien wel in de spits?)

Bellen met 030 751 5155 is dan het handigst.

Reageer