beantwoord

Geld terug

Ik heb 9 mei ingecheckt op Station Bijlmer Arena maar ben vergeten uit te checken. Er is €10 van me ov chipkaart afgehaald en ik krijg die niet terug volgens ns dat klopt toch niet?
icon

Beste antwoord door Robert B 11 mei 2019, 14:39

Ik zou het gewoon via www.uitcheckgemist.nl proberen, alhoewel je daar helaas niet meer Bijlmer-Bijlmer (niet gereisd met NS) kunt invullen.

Waar ging je dus eigenlijk naar toe, of ben je alleen maar even op het station geweest?

Dat voor het geval je bijvoorbeeld met de GVB metro wilde en per ongeluk bij NS hebt ingecheckt.

Als je toch met NS ergens heen ging, gewoon Abcoude invullen, dan krijg je € 7,60 terug (ophalen als saldo op je ov-chipkaart bij een supermarkt of andere automaat).
Bekijk origineel

5 reacties

Hoi Jemillah en welkom bij de NS Community!

vervelend dat het niet is goed gegaan, je kan je geld zeker terugkrijgen. Wel is er natuurlijk een limiet, mocht je elke week vergeten uit te checken bijvoorbeeld.

Waar heb je te horen gekregen dat je dit bedrag niet kan terugkrijgen?
Badge +3
Ik zou het gewoon via www.uitcheckgemist.nl proberen, alhoewel je daar helaas niet meer Bijlmer-Bijlmer (niet gereisd met NS) kunt invullen.

Waar ging je dus eigenlijk naar toe, of ben je alleen maar even op het station geweest?

Dat voor het geval je bijvoorbeeld met de GVB metro wilde en per ongeluk bij NS hebt ingecheckt.

Als je toch met NS ergens heen ging, gewoon Abcoude invullen, dan krijg je € 7,60 terug (ophalen als saldo op je ov-chipkaart bij een supermarkt of andere automaat).
Reputatie 7
Badge +2
Op welke basis zegt NS dat je het geld niet terug krijgt?
Heb je misschien een reis gemaakt waarbij je meer dan €10 zou moeten betalen? Dan zou ik begrijpen dat je geen geld terug krijgt. Maar heb je een reis gemaakt waarbij je minder dan €10 zou moeten betalen dan behoor je gewoon de rest van je instaptarief terug te krijgen.

Dit kan zoals Robert aangeeft via www.uitcheckgemist.nl
Goedemiddag ik heb ns vandaag gebeld en krijg alsnog me geld terug.Ze snapte ook niet waarom het was afgewezen. Maar is dus opgelost
Wat fijn dat het alsnog is gelukt Jemillah!

Mijn excuus dat het in eerste instantie niet helemaal goed ging.

Reageer