Geld terug

• 28 May 2021
  • 4 reacties
  • 93 Bekeken

Ik heb afgelopen maandag (24 mei) geld opgewaardeerd in mijn ov chipkaart, dit was 10 euro. Het geld is niet op mijn padje gestort maar wel van mijn bankrekening afgeschreven. Zou ik mijn geld teruggestort kunnen krijgen?

4 reacties

Reputatie 6

Dat moet u even met de klantenservice regelen. Wij kunnen dit niet voor u doen.

Reputatie 6
Badge

1,heb je wel je kaart-die verder niks met ´padje´ heeft te maken wel NA der betaalhandeling opnieuw tegen de grijze knop gehouden? Pas DAN wordt het gestorte bedrag ook daadwerkelijk op je kaart gezet. Wordt overigens behoorlijk vaak vergeten. Kwestie van, zoals zo vaak, gewoon ff heel goed lezen. Of heel ouwerwetse computerkennis nog hebben.

2.de procedure is dat pas in de loop van de nacht alles in de grote centrale computers wordt verwerkt, als dan bij OV-chip wort vastgesteld dat die 10 eur is blijven hangen, dan zegt het script dat het na een tijdje op de betaalrekening terug wordt gestort. Kan wat daggies duren.

Ik vermoed dat de klantenservice je precies hetzelfde in iets flatteuzere woorden zal vertellen.

Badge +3

Als je via OV-chipkaart saldo besteld hebt moet je nog wel even met je kaart langs een automaat om het op je kaart te zetten. Kies voor ‘ophalen bestelling’.

Dat kan ook bij supermarkten e.d. Zie hier voor alle locaties.

Reputatie 7
Badge +4

Als het geld wel is afgeschreven maar door wat voor reden ook niet op de kaart is gezet, wordt dit na een paar dagen automatisch gerestitueerd.

Reageer