beantwoord

Geld terug

  • 20 May 2022
  • 3 reacties
  • 117 Bekeken

Vandaag ben ik van Maastricht naar Arnhem zuid gereisd met de trein en ik heb om 12:01 de trein gepakt omdat ik vanaf 12 uur gratis reizen heb met mijn weekend studenten-ov. Nu heb ik 11:52 ingecheckt, waardoor ik voor heel de reis heb moeten betalen. Ik dacht dat ik wel gratis reizen zou hebben omdat mijn trein na 12 uur vertrok. Verder heb ik heel de reis moeten betalen wat 15,96 euro kost, en dat is voor een student erg veel geld. 

Ik hoop op jullie coulance!

 

Alvast bedankt!

Lisa Rikken

icon

Beste antwoord door Robert B 20 May 2022, 19:37

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Afgezien van het feit dat het SRP geen product van NS is heb je pech, want als je om 11:52 incheckt kan je vanaf dat moment elke trein nemen die je wilt (tegen de gebruikelijke kosten per het moment van inchecken).

Op zich is het wel duidelijk dat als je rond 14:20 (reizen via Roermond en Nijmegen) of 14:35 (reizen met NS via Den Bosch) in Arnhem uitcheckt je wel de trein van 12:01 vanuit Maastricht genomen zult hebben, maar zo werkt het dus niet.

Je zou nog bij DUO je beklag kunnen doen, maar dat is vergeefse moeite.

Hallo Lisa Rikken en welkom bij de NS Community,

 

Het antwoord van Robert klopt. Alsnog wil ik je wel het advies geven om contact op te nemen met onze klantenservice. Wellicht kunnen wij uit coulance nog wel iets voor je doen, maar volgens de voorwaarden en regels zijn deze kosten wel terecht.

Reputatie 7
Badge +3

Ik dacht...volgende keer maar eerst de voorwaarden bij het product lezen? Bij NS geldt inchecktijd voor berekening van korting/vrijreizen, niet de vertrektijd. Dat is al jaren zo.

Reageer