beantwoord

Geld terug bij foutieve uitcheck

• 21 juli 2020
  • 5 reacties
  • 161 Bekeken

Goedendag,

Maandag 20 juli ben ik ingecheckt op Amsterdam Centraal om even naar de Kiosk te gaan, en daarna aan de andere kant weer uitgecheckt. Echter is hierdoor wel €10 van mijn ov-chipkaart afgeschreven.

Is het mogelijk om het geld terug te krijgen?

Mvg,

Guillermo Dollard

icon

Beste antwoord door Tochjo 21 juli 2020, 22:27

U kunt hiervoor het beste even rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice. Dat kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3

U kunt hiervoor het beste even rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice. Dat kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Reputatie 7
Badge +3

Dat even was langer dan een uur? Wanneer je binnen een uur op hetzelfde station in- en weer uitcheckt wordt er geen starttarief ingehouden. Ben je langer dan een uur op hetzelfde station dan wordt er €10 (bij abonnement) of €20 ingehouden.

De klantenservice kan voor je na kijken wat er fout is gegaan.

Badge +3

Wel jammer dat je op Amsterdam C (en Utrecht en zo) geen gratis Passage op je kaart kunt laden, en dus binnen 60 minuten weer moet uitchecken om geen kosten te krijgen.

Op veel stations (Eindhoven, Leiden) kan dat gewoon wél. Om iemand uit te zwaaien of iets te kopen binnen de poortjes.

https://www.ns.nl/reisinformatie/passageproducten/uitzwaaien-of-winkelen.html

Op welke stations kan dat ook alweer? Na meer dan 60 minuten zoek contact met de SOS/Info zuil of personeel om een poortje voor je te openen.

OV-Chipkaart zonder product of saldo

Staat er geen of niet voldoende saldo op uw OV-chipkaart? Dan kunt u bij een NS-kaartautomaat gratis een eenmalig station passageproduct op uw kaart laden. Met dit product kunt u dezelfde dag 60 minuten doorbrengen op hetzelfde station als waar het product op de kaart is geladen.

Reputatie 7
Badge +3

@Robert B In Utrecht is de meeste stationshoreca ook buiten de poortjes bereikbaar. Tussen het stadskantoor en het station is een passage van Jaarbeursplein naar Hoog Catharijne. Vanaf die passage kan men gebruik maken van stationshoreca zonder in/uitchecken.

Reputatie 5
Badge

Om dat fraudegevoelige fenomeen te voorkomen is dus een hele luxe en fraaie doorgangstunnel aangelegd tussen de andere reizigerstunnels. Er is/was, ik woon daar niet meer in die buurt) zelfs een soort oesterbar. heel wat luxueuzer als die kiosk. Er zijn bij mijn weten trouwens ook wel kiosk- en/of Hema achtige zakies buiten de poorten, dus met ff rondkijken was dat allemaal totaal niet nodig geweest.

Reageer