beantwoord

geld terug bij vertraging

  • 4 July 2022
  • 5 reacties
  • 148 Bekeken

Hallo, 

Ik sta op dit moment bij station den bosch en mijn trein valt uit. Dit is de enige trein die ik kan pakken omdat ik in een klein drop woon. Namelijk Lage Zwaluwe. Nu heb ik een half uur vertraging en wilde ik graag mijn geld terug vragen via de app. Helaas werkt het bij mij niet en kan ik niet mijn historie zien terwijl ik wel reis met een ov chipkaart. Zou u mij hier mee willen helpen, dit zou ik erg prettig vinden. Ik hoor graag van u. 

Met vriendelijke groet, 

Julia Schonegevel. 

icon

Beste antwoord door Laura NS 4 July 2022, 11:59

Bekijk origineel

5 reacties

U kunt zo meteen om 12.03 de trein nemen en dan na afloop een beroep doen op geld terug bij vertraging. U kunt geen geld terugvragen voordat u überhaupt hebt gereisd. 

Als u van uw reis wil.af zien kunt u gewoon in Den Bosch uitchecken.

Welkom op onze NS Community, Julia Schonegevel. Vervelend dat dit de situatie is. Een aanvraag voor Geld Terug bij Vertraging kan pas 48 uur na de gemaakte reis met check-in en check-uit gegevens. Het kan dus helaas momenteel nog niet.

Reputatie 3

Wat betreft het geld terugvragen heb ik inderdaad ook vaker problemen in de NS app. Ik raad u aan het via de NS website te proberen, daar werkte het gisteren in ieder geval wel.

Goedenavond, ik heb op 21 december een aanvraag gedaan voor geld terug bij vertraging, omdat ik 19 december een vertraging van 60+ minuten heb gehad op het traject tussen Schiphol Airport en Nijmegen.

Ik kreeg netjes een mail waarin gezegd werd dat er gestreefd wordt binnen zes weken te informeren over de afhandeling van de aanvraag. Ik heb tot op heden echter niets gehoord.
Ook staat er dat ik in Mijn NS-account de status van de claim kan inzien. Ik kan hier echter nergens iets vinden.

Wilt u kijken of er iets bekend is? Het registratienummer is 601637105

Reputatie 7
Badge +3

NS heeft een giga achterstand wat betreft behandelen en uitbetalen van claims, het kan wel maanden tot een half jaar duren. Het enige wat je kunt doen is (veel) geduld hebben. 

Reageer