beantwoord

Geld terug bij vertraging als je eerder vetrekt?

• 13 oktober 2014
  • 6 reacties
  • 284 Bekeken

Reputatie 1
Helaas zijn de werkzaamheden Almere-Weesp uitgelopen, waardoor er weer busvervoer is. Dat kan gebeuren. Vanmorgen ben ik meer dan een half uur eerder vertrokken om op mijn gebruikelijke tijd op mijn werk te kunnen zijn, zodat ik 's middags nog gewoon van mijn dalvrij abo kan profiteren.
Normaal gesproken vertrek ik om 5:31u vanaf Almere Poort naar Gouda toe. Dit is 1 na vroegste mogelijk om op mijn werk te komen. Het kan nog iets vroeger, maar dat is helemaal omrijden. Om op ongeveer dezelfde aankomsttijd als normaal aan te komen heb ik vandaag al om 4:54u ingecheckt om de bus te pakken die er om 5 uur was.
Nu heb ik +30 minuten extra reistijd gehad. Kan ik deze declareren als geld terug bij vertraging? De regeling spreekt alleen over +30 minuten aankomsttijd.
icon

Beste antwoord door Thijs NS 13 oktober 2014, 15:14

Ook dan kun je geld terug bij vertraging claim. Dit kan als je meer dan 30 minuten later op bestemming was. Als ik het goed begrijp ben je ook 30 minuten later op bestemming als je 30 minuten langer moest reizen?
Bekijk origineel

6 reacties

Ook dan kun je geld terug bij vertraging claim. Dit kan als je meer dan 30 minuten later op bestemming was. Als ik het goed begrijp ben je ook 30 minuten later op bestemming als je 30 minuten langer moest reizen?
Reputatie 1
Alleen op de vertrektijd van vanmorgen vroeg is er normaalgesproken nog geen reismogelijkheid naar mijn eindbestemming toe. Dus dan moet ik een vertrektijd invullen van nu 5:13u en dan heb ik geen half uur vertraging. Al heb ik nu wel een half uur langer gereisd. Door de vertrektijden van de NS-bussen kon ik nu eerder vertrekken dan in de gewone dienstregeling.
Reputatie 1
Ik was nu op de gewone tijd (-3 a 4 minuten) op mijn bestemming.
Ik begrijp het. Ik raad je aan wel de werkelijke vertrektijd van de bus aan te geven. Mocht dit worden afgewezen, geef het dan even aan in een priv├ębericht. Ik zal dan de claim opnieuw indienen met een notitie erbij van wat er precies gebeurde.
Reputatie 1
Ondertussen is mijn claim goed gekeurd. 🙂
Fijn Stefan, goed om te lezen!

Reageer