beantwoord

geld terug bij vertraging met onderbreking van inchecken

• 7 oktober 2014
  • 4 reacties
  • 361 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Afgelopen zaterdag wilde ik van Houten naar Rotterdam Centraal. Ik wilde de trein van 10.52 naar Utrecht Centraal nemen. Helaas, wisselstoring. De omroep wist te vertellen dat ik de trein naar Utrecht van 11.22 kon nemen. Omdat er op station Houten niets is ben ik weer uitgecheckt en even het winkelcentrum in gelopen om later opnieuw in te checken.
Inmiddels waren er een aantal treinen uit de richting Den Bosch binnen gelopen en hadden hun lading reizigers gelost in Houten. Het perron stond prop vol. Op de app was te zien dat de trein om 11.22 ook niet zou rijden. Dus besloot ik maar de zuidelijke route te nemen via Breda. Deze stoptrein vertrok om 11.20 uit Houten. Helaas zonder enige aankondiging werd deze trein in Den Bosch verder opgeheven. Geen omroep van machinist of conducteur en een heleboel gefrustreerde reizigers die niet wisten waar ze aan toe waren. Kon verder met de intercity naar Roosendaal van 12.20 en aansluitend de intercity direct naar Rotterdam. aankomst 13.22. Nu de vraag. Ik heb het station dus een tijdje verlaten en opnieuw ingecheckt. Geldt mijn eerste inchecktijd, dus voordat ik het station tijdelijk verliet, voor de periode voor geld terug bij vertraging?
icon

Beste antwoord door Ramon NS 7 oktober 2014, 18:00

Dag Wimjb, vervelend dat je reis zo stroef verlopen is. De laatste incheck geldt inderdaad. Indien de ernst van de vertraging niet blijkt uit de in- en uitcheck is het altijd mogelijk om via een e-mail of brief geld terug bij vertraging te claimen. Groet Ramon
Bekijk origineel

4 reacties

Uw laatste incheck geldt. Bij een eventuele claim wegens vertraging wordt dus van die laatste incheck uit gegaan.
Reputatie 6
Badge +2
Onredelijk is het wel. Dat je van de wachttijd het beste probeert te maken wil niet zeggen dat er helemaal geen ongemak meer is.
De aangepaste voorwaarden van GTBV lijken dan ook uitsluitend te zijn ingevoerd door de NS om haar wettelijke plicht te ontduiken.
Dag Wimjb, vervelend dat je reis zo stroef verlopen is. De laatste incheck geldt inderdaad. Indien de ernst van de vertraging niet blijkt uit de in- en uitcheck is het altijd mogelijk om via een e-mail of brief geld terug bij vertraging te claimen. Groet Ramon

Reageer