Geld terug ivm kapotte automaat

• 5 december 2019
  • 7 reacties
  • 132 Bekeken

Ik wil graag weten hoe ik het geld terug kan ontvangen dat door de NS betaalautomaat niet op mijn ov chipkaart is bijgeschreven maar wel van mijn bankrekening is afgeschreven.

Hierover heb ik al een paar keer gebeld met de klantenservice. Zij verwezen mij hier naar toe.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Mislukte transacties worden binnen een paar dagen automatisch hersteld.  U lijdt geen verlies.

Dit is dus niet gebeurd.

Na gesprek per telefoon werd gezegd dat ik een screenshot van de afschrijving door moest sturen via de chat. Ik kon nergens een chat functie vinden op ns.nl en heb opnieuw daar straks gebeld en men zei dat ik hier de vraag moest wegleggen.

Ik ga echter niet op een publieke site mijn bankgegevens neerzetten en blijft de vraag hoe het geld terug te krijgen?

Reputatie 7
Badge +4

Ga naar Klantenservice, scroll naar onderen en daar staat ‘Chat’.

De publieke site is daar ook niet voor en het is ook nergens voor nodig.  Bij Chat kunt u een bijlage meesturen. Het is een van de kanalen van Klantenservice, een op een en het  is vertrouwd.

Hoi Louitje40 en welkom bij de NS Community!

Het spijt mij te lezen dat er geld is afgeschreven en dat je dit nog niet van ons terug hebt gekregen. Je vind hier de chat functie op onze website. Dan kan je ook gelijk een bijlage sturen, wel zo handig. :slight_smile:

Ga naar Klantenservice, scroll naar onderen en daar staat ‘Chat’.

De publieke site is daar ook niet voor en het is ook nergens voor nodig.  Bij Chat kunt u een bijlage meesturen. Het is een van de kanalen van Klantenservice, een op een en het  is vertrouwd.

Daar zocht ik dus ook naar, de chat functie, maar vond die niet. Ik vond de verwijzing naar een forum ook al raar.

Hoi Louitje40 en welkom bij de NS Community!

Het spijt mij te lezen dat er geld is afgeschreven en dat je dit nog niet van ons terug hebt gekregen. Je vind hier de chat functie op onze website. Dan kan je ook gelijk een bijlage sturen, wel zo handig. :slight_smile:

Dank je wel, jammer dat je collega aan de telefoon van de klantenservice dit niet wist te vertellen….. Ook raar dat ik die optie van de chat niet kon vinden  maar goed nu is het gevonden en ga ik mij bij de chat melden.

Reputatie 4

De meest voorkomende reden dat dit gebeurt is overigens dat men vergeet de chipkaart NOG eens voor de lezer te houden na de transactie. Automaten van GVB en RET en de allernieuwste van NS (die ook contactloos betalen toelaten) hebben dit ondervangen doordat de kaart kan blijven liggen.

Reageer