geld terug krijgen

• 8 december 2019
  • 3 reacties
  • 95 Bekeken

Ik wilde afgelopen vrijdag mijn ov  chipkaart opwaarderen Ik heb geprobeerd om er 10 euro op te zetten  Ik wilde er eigenlijk meer geld op zetten maar voor het geval dat het mis gaat durfde ik het niet aan maar goed ook ik ben nu 10 euro kwijt en de ov chipkaart automaat heeft die 10 euro niet bijgeschreven op de ov chip kaart er stond bij mislukt  zou ik die 10 euro nog terug kunnen krijgen?

3 reacties

Reputatie 5

Hint, is hier al zo vaak vermeld: de meest voorkomende reden dat dit misgaat is omdat mensen niet goed lezen en te snel zijn en vergeten de kaart NA de betaling nog weer eens tegen de lezer te houden, zodat het geld op de kaart kan worden bijgeschreven. Op automaten van GVB + RET metro en sinds heel kort de allernieuwste van NS moet je de kaart laten liggen en dan gaat het beduidend minder mis. Bovendien kan je bij GVB en RET elk bedrag in hele EUR kiezen, niet enkel wat NS meent wat goed voor je is.

Hoi sabrinaa! Welkom bij de NS Community.

Zoals Slidestops aangeeft wordt dit automatisch teruggeschreven. Weet je zeker dat dit een NS kaartautomaat betreft? Niet om je in twijfel te trekken, maar het gebeurt geregeld dat we dit te horen krijgen en het geen kaartautomaat van oNS betrof. Als dit na 14 dagen nog niet is teruggeboekt neem je dan contact op via een Facebook Privébericht of Twitter DM? Met een beetje geluk kunnen we de betaling traceren. Dit is niet altijd mogelijk maar het is zeker een poging waard.

Reputatie 7

Als een opwaardering mislukt en er is wel geld afgeschreven, wordt dit automatisch teruggeschreven op de rekening. Dit kan een aantal dagen duren.

Reageer