beantwoord

Geld terug krijgen voor Incheck/ uitcheck fiasco op Amstel


  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Afgelopen zondag heb ik na een treinreis vanaf Alkmaar naar het Amstelstation per ongeluk uitgecheckt bij een metropoortje van de GVB. Vrijwel meteen ben ik daarna weer via die metropaaltjes teruggegaan om mij uit te checken voor de trein. Dit was echter niet meer mogelijk. Is er een mogelijkheid voor mij om mijn geld terug te krijgen voor de GVB (€4) en de NS (niet uitgecheckt op Amstel)?
icon

Beste antwoord door Loes 9 mei 2016, 17:24

Dat kan voor NS via de klantenservice op 030-7515155 of via een ander kanaal. Dit mag zeker 3x per jaar uit coulance worden rechtgezet.
De verkeerde uitcheck bij GVB moet u bij het GVB regelen.

http://www.gvb.nl/klantenservice
Bekijk origineel

47 reacties

Dat kan voor NS via de klantenservice op 030-7515155 of via een ander kanaal. Dit mag zeker 3x per jaar uit coulance worden rechtgezet.
De verkeerde uitcheck bij GVB moet u bij het GVB regelen.

http://www.gvb.nl/klantenservice
Reputatie 7
Badge +3
Zou de locatiemanager van Amsterdam Amstel meelezen?
Zou de locatiemanager van Amsterdam Amstel meelezen?

Daar zou ik niet vanuit gaan. Ik gelukkig wel en zal het nog eens met hem/haar bespreken.
Reputatie 7
Badge +3
Mooi. Want het begint wel een vervelende klucht te worden.
We gaan deze maand nogmaals de situatie ter plekke bekijken met diverse partijen. Denk aan de stationsbeheerders, collega-vervoerder etc. Ik zal proberen daar een terugkoppeling van te krijgen.
Reputatie 7
Badge +3
Dat is goed om te horen. Maar ik vind dat het wel erg lang duurt voordat er actie wordt ondernomen. Een Amerikaanse vriendin van ons heeft meer dan 2 jaar geleden al eens te maken gehad met verkeerd uitchecken. Dit probleem moet dus bij de vervoerders bekend zijn, al was het maar vanwege alle herstelwerkzaamheden met de OV-chipkaart die door de klantenservice van zowel NS als GVB moeten worden uitgevoerd.

Daarom nogmaals de suggestie om zo snel mogelijk het uitchecken bij het poortje van de verkeerde vervoerder onmogelijk te maken en een duidelijke foutmelding met verwijzing naar de juiste poortjes in het Nederlands en het Engels te geven. Zeker omdat er nu op andere stations ook poortjes van verschillende vervoerders zijn, kan dat het probleem niet meer zijn.

Het probleem met verkeerd inchecken is daarmee natuurlijk niet opgelost. Maar dat kan een reiziger nog op het perron herstellen. Een verkeerde uitcheck kan nooit hersteld worden door de reizigers en vereist altijd actie van de reizigers zelf en daarna de klantenservice. Niemand zit op deze onzin te wachten.
Ik heb nog geen officiële terugkoppeling, maar weet dat dit issue op de agenda staat. Ik kom er hopelijk snel op terug.
Reputatie 7
Badge +3
Hebben jullie al eens geturfd hoeveel keer er al problemen gemeld zijn met verkeerd in- en uitchecken? En dan alleen op dit forum? Hier vast een selectie met topics over Amsterdam Amstel en Duivendrecht. Kan zo naar de probleeminventariseerders gestuurd worden. Hoeven ze niet op studiereis.

https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/problem-with-amsterdam-amstel-checkout-16438
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/amsterdam-amstel-ingecheckt-gvb-22550
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/in-uitcheck-perikelen-rond-amsterdam-amstel-23351
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/uitgecheckt-gvb-plaats-ns-op-amsterdam-amstel-22151
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/twee-keer-meer-20-afgeschreven-uitchecken-op-amsterdam-amstel-dit-22913
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/amsterdam-amstel-station-verkeerd-uitgechecked-22274
https://forum.ns.nl/op-station-17/ingecheckt-de-gvb-uitgecheckt-de-ns-op-station-amsterdam-amstel-4423
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/verkeerd-uitgecheckt-op-amstelstation-ns-ipv-gvb-23249
https://forum.ns.nl/op-station-17/inchecken-op-perron-amstel-19029
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/teveel-afgeschreven-22752
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/dubbele-incheck-gvb-ns-15670
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/maak-uitchecken-ongedaan-23712
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/wrong-check-out-18692
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/21-mei-per-ongeluk-de-ns-ingecheckt-terwijl-de-metro-reisde-24381
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/ingecheckt-metro-per-abuis-uitgecheckt-ns-6142https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/ingecheckt-reis-gvb-uitgecheckt-ns-poortje-22594
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/uitgechecked-terwijl-niet-ingechecked-was-11816
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/verkeerd-uitgecheckt-11865
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/verkeerd-ingecheckt-krijg-kwijtschelding-16375
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/verkeerde-poortje-uitgecheckt-2x-20-euro-afgeschreven-5909
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/perongeluk-eerst-uitgecheckt-onterecht-boete-ontvangen-20153
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/verkeerd-ingecheckt-ov-chipkaart-doen-5323
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/instaptarief-ingehouden-door-incheck-metro-gvb-uitcheck-ns-6214
https://forum.ns.nl/op-station-17/geld-terug-abuis-uitchecken-2980
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/10-mn-ovchipkaart-verdwenen-15672
https://forum.ns.nl/mijn-ns-40/vergeten-checken-20228
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/check-de-paal-op-overstapstation-kost-nogmaals-uitchecken-de-poort-20-12357
https://forum.ns.nl/ns-extra-35/teruggave-reiskosten-ns-extra-22658
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/onterecht-10-euro-afgeschreven-door-uitchecken-verkeerde-poortje-22845
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/uitgecheckt-ns-ipv-gvb-metro-3233
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/ingecheckt-gvb-per-ongeluk-uitgecheckt-ns-21898
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/wrong-log-out-20035
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/verkeerde-poortje-ingecheck-19700
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/claim-19-01-2015-per-ongeluk-ingecheckt-ns-10009
https://forum.ns.nl/op-station-17/fout-uitgecheckt-amstel-station-10-14-veel-afgeschreven-18992
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/per-ongeluk-uitgecheckt-ns-paal-ipv-de-metro-gvb-paal-10253
https://forum.ns.nl/op-station-17/geld-terug-16092
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/uitchecken-zonder-ingecheckt-zijn-20156
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/per-ongeluk-ingecheckt-gvb-ipv-ns-18210
https://forum.ns.nl/de-trein-11/vraag-over-berekende-ritprijs-boete-16657
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/geld-onterecht-afgeschreven-12459
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/teveel-geld-mijn-ov-chipkaart-afgeschreven-1431
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/20-euro-afgeschreven-terwijl-niet-eens-ns-gereisd-heb-7471
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/teveel-geld-mijn-ov-chipkaart-afgeschreven-14619
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/hoge-kosten-voor-kort-tripje-17338
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/alleen-uitgecheckt-waarom-10-euro-boete-11792
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/pechdag-verkeerde-vervoerder-ingecheckt-7529
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/check-out-mistake-how-can-i-apply-for-a-refund-896
https://forum.ns.nl/de-trein-11/boete-vanwege-zwartrijden-8716
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/20-euro-afgeschreven-door-inchecken-ns-ipv-uitchecken-gvb-13383
https://forum.ns.nl/op-station-17/maak-de-markering-op-de-poortjes-duidelijker-18972
https://forum.ns.nl/op-station-17/overstappen-trein-metro-amstelstation-8591
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/ov-chipkaart-schreef-veel-af-14657
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/onterechte-boete-ov-chip-12785
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/what-fair-at-ns-gvb-ns-in-checken-how-many-more-the-same-problem-9086
https://forum.ns.nl/op-station-17/incecken-op-station-duivendrecht-6240
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/ten-onrechte-10-euro-afschrijving-10325
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/veel-tegoed-afgeschreven-ov-chipkaart-10269
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/20-euro-ipv-5-8456
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/teveel-berekend-uitchecken-14319
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/saldo-kwijt-9654
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/teveel-geld-mijn-ov-afgeschreven-8890
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/eerste-reis-1-keer-veel-ingecheckt-boete-5516
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/gisteren-2-x-veel-veel-afgeboekt-4925
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/ov-uitgecheckt-maar-ns-uitgecheck-boete-10-euro-15929
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/10-euro-onterecht-afgeschreven-10304
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/problem-wt-my-card-23019
https://forum.ns.nl/de-trein-11/onterecht-bekeurd-8715
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/checked-out-incorrect-gate-how-to-claim-10740
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/ingecheckt-gvb-uitgecheckt-ns-7681
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/verkeerd-ingecheckt-10631
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/per-abuis-uitgecheckt-gvb-ipv-ns-4565
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/twee-keer-ingecheckt-teveel-geld-afgeschreven-15689


Deze is ook wel leuk als studiemateriaal.
https://forum.ns.nl/op-station-17/help-mee-wie-begrijpt-de-toegangspoortjes-op-station-dordrecht-21714

Ik vind het een echt belachelijk dat er niet met veel meer urgentie gewerkt wordt aan een oplossing om het verkeerd in- en uitchecken op Amsterdam Amstel en Duivendrecht tegen te gaan. De oudste berichten zijn nota bene uit 2014!

Kom op NS. Niet meer studeren, agenderen en ouwehoeren. Jullie moeten de problemen eens gaan oplossen. En de verantwoordelijke managers moeten zich de ogen uit kop schamen voor zoveel broddelwerk.
Het is prima dat je iets aankaart iMark en ik zal je overzicht zeker als voorbeeld laten zien, daar is niets mis mee. Ik wil je echter met klem vragen op je bewoordingen te letten. Je hebt geen idee hoe zaken daadwerkelijk in elkaar steken. Het veranderen van stationsomgevingen, hoe frustrerend ook, kan veel tijd in beslag nemen. De plaatsing van meer, minder, andere poortjes heeft soms veel gevolgen. We zitten met vergunningen, leidingen, bekabeling etc etc. Vanuit de bureaustoel achter de pc is het makkelijk schieten. Waar wij kunnen verbeteren moeten we dat proberen te doen, maar onze feedback bereikt niet in 100% van de gevallen direct de juiste persoon. Sommige dossiers krijg ik ook een beetje hoofdpijn van, maar geduld is dan altijd een schone zaak en je zal zien dat op een dag het opeens voor elkaar is.

Pas dus op met je verwijtende toon, zeker omdat het forumteam er alles aan doet zo goed mogelijk alle cases te beheren en te escaleren.
Reputatie 7
Badge +3
@Klaas-Jan NS
Ik verwijt het forumteam helemaal niets. Eerder het tegendeel. Ik zie dat er eindelijk actie ondernomen gaat worden. Het is genoegzaam duidelijk dat het niet om incidenten gaat maar om een structureel probleem.

Ik heb genoeg achtergrondkennis en ervaring om heel goed te kunnen beoordelen tegen welke problemen er aangelopen wordt bij dit soort projecten.
Ik begrijp ook heel goed dat het niet prettig is om te lezen dat er zoveel fout gaat. In feite is dat terug te voeren op een aantal ontwerpfouten.

Ik kan me nog herinneren dat in Amsterdam Amstel de poortjes werden geplaatst van het GVB en er nog uitgecheckt moest worden bij de paaltjes van NS omdat de poortjes nog niet in werking waren. Vanaf dag 1 waren er problemen met verkeerd uitchecken. Dat moet toch bekend zijn geweest in de organisaties van NS en GVB. Zie ook bijvoorbeeld het commentaar onder dit artikel uit januari 2015.
http://www.ovpro.nl/bus/2015/01/13/brugfunctie-treinstation-onderschat-bij-sluiten-ov-poortjes/

Nogmaals, ik hoop van harte dat de problemen opgelost worden. Ik denk dat NS en GVB versteld staan van het aantal correcties dat moet worden uitgevoerd op OV-chipkaarten vanwege de grote hoeveelheid foutieve transacties. Daar zitten de vervoerders toch ook niet op te wachten? En dan heb ik het nog niet eens over de reputatieschade.
Ga er maar vanuit dat ieder probleem met verkeerd uitchecken aan zeker 10 personen wordt doorverteld.
Overal worden fouten gemaakt. Maar fouten moeten wel opgelost worden.

Mijn tip: begin in ieder geval met onmogelijk maken van verkeerd uitchecken. Dat kan via de software in de poortjes en daarvoor hoeft niets verbouwd te worden.
Nogmaals, ik hoop van harte dat de problemen opgelost worden.


Ik ook! Probeer er alleen niet wakker van te liggen :8
Bedankt voor de aanvullende feedback en tips.
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/problem-with-amsterdam-amstel-checkout-16438
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/amsterdam-amstel-ingecheckt-gvb-22550
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/in-uitcheck-perikelen-rond-amsterdam-amstel-23351
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/uitgecheckt-gvb-plaats-ns-op-amsterdam-amstel-22151
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/twee-keer-meer-20-afgeschreven-uitchecken-op-amsterdam-amstel-dit-22913
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/amsterdam-amstel-station-verkeerd-uitgechecked-22274
https://forum.ns.nl/op-station-17/ingecheckt-de-gvb-uitgecheckt-de-ns-op-station-amsterdam-amstel-4423
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/verkeerd-uitgecheckt-op-amstelstation-ns-ipv-gvb-23249
https://forum.ns.nl/op-station-17/inchecken-op-perron-amstel-19029
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/teveel-afgeschreven-22752
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/dubbele-incheck-gvb-ns-15670
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/maak-uitchecken-ongedaan-23712
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/wrong-check-out-18692
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/21-mei-per-ongeluk-de-ns-ingecheckt-terwijl-de-metro-reisde-24381
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/ingecheckt-metro-per-abuis-uitgecheckt-ns-6142https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/ingecheckt-reis-gvb-uitgecheckt-ns-poortje-22594
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/uitgechecked-terwijl-niet-ingechecked-was-11816
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/verkeerd-uitgecheckt-11865
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/verkeerd-ingecheckt-krijg-kwijtschelding-16375
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/verkeerde-poortje-uitgecheckt-2x-20-euro-afgeschreven-5909
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/perongeluk-eerst-uitgecheckt-onterecht-boete-ontvangen-20153
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/verkeerd-ingecheckt-ov-chipkaart-doen-5323
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/instaptarief-ingehouden-door-incheck-metro-gvb-uitcheck-ns-6214
https://forum.ns.nl/op-station-17/geld-terug-abuis-uitchecken-2980
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/10-mn-ovchipkaart-verdwenen-15672
https://forum.ns.nl/mijn-ns-40/vergeten-checken-20228
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/check-de-paal-op-overstapstation-kost-nogmaals-uitchecken-de-poort-20-12357
https://forum.ns.nl/ns-extra-35/teruggave-reiskosten-ns-extra-22658
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/onterecht-10-euro-afgeschreven-door-uitchecken-verkeerde-poortje-22845
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/uitgecheckt-ns-ipv-gvb-metro-3233
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/ingecheckt-gvb-per-ongeluk-uitgecheckt-ns-21898
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/wrong-log-out-20035
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/verkeerde-poortje-ingecheck-19700
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/claim-19-01-2015-per-ongeluk-ingecheckt-ns-10009
https://forum.ns.nl/op-station-17/fout-uitgecheckt-amstel-station-10-14-veel-afgeschreven-18992
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/per-ongeluk-uitgecheckt-ns-paal-ipv-de-metro-gvb-paal-10253
https://forum.ns.nl/op-station-17/geld-terug-16092
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/uitchecken-zonder-ingecheckt-zijn-20156
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/per-ongeluk-ingecheckt-gvb-ipv-ns-18210
https://forum.ns.nl/de-trein-11/vraag-over-berekende-ritprijs-boete-16657
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/geld-onterecht-afgeschreven-12459
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/teveel-geld-mijn-ov-chipkaart-afgeschreven-1431
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/20-euro-afgeschreven-terwijl-niet-eens-ns-gereisd-heb-7471
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/teveel-geld-mijn-ov-chipkaart-afgeschreven-14619
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/hoge-kosten-voor-kort-tripje-17338
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/alleen-uitgecheckt-waarom-10-euro-boete-11792
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/pechdag-verkeerde-vervoerder-ingecheckt-7529
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/check-out-mistake-how-can-i-apply-for-a-refund-896
https://forum.ns.nl/de-trein-11/boete-vanwege-zwartrijden-8716
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/20-euro-afgeschreven-door-inchecken-ns-ipv-uitchecken-gvb-13383
https://forum.ns.nl/op-station-17/maak-de-markering-op-de-poortjes-duidelijker-18972
https://forum.ns.nl/op-station-17/overstappen-trein-metro-amstelstation-8591
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/ov-chipkaart-schreef-veel-af-14657
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/onterechte-boete-ov-chip-12785
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/what-fair-at-ns-gvb-ns-in-checken-how-many-more-the-same-problem-9086
https://forum.ns.nl/op-station-17/incecken-op-station-duivendrecht-6240
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/ten-onrechte-10-euro-afschrijving-10325
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/veel-tegoed-afgeschreven-ov-chipkaart-10269
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/20-euro-ipv-5-8456
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/teveel-berekend-uitchecken-14319
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/saldo-kwijt-9654
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/teveel-geld-mijn-ov-afgeschreven-8890
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/eerste-reis-1-keer-veel-ingecheckt-boete-5516
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/gisteren-2-x-veel-veel-afgeboekt-4925
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/ov-uitgecheckt-maar-ns-uitgecheck-boete-10-euro-15929
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/10-euro-onterecht-afgeschreven-10304
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/problem-wt-my-card-23019
https://forum.ns.nl/de-trein-11/onterecht-bekeurd-8715
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/checked-out-incorrect-gate-how-to-claim-10740
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/ingecheckt-gvb-uitgecheckt-ns-7681
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/verkeerd-ingecheckt-10631
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/per-abuis-uitgecheckt-gvb-ipv-ns-4565
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/twee-keer-ingecheckt-teveel-geld-afgeschreven-15689

https://forum.ns.nl/stel-vraag-14/wanneer-word-de-service-de-ns-verbeterd-24513
Reputatie 7
Badge +3
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/gvb-ns-24759/index1.html#post151366
Reputatie 7
Badge +3
https://forum.ns.nl/op-station-17/e20-ten-onrechte-afgeschreven-24858
En dan heb je ook nog van die figuren die niet beseffen dat je na een incheck direct moet doorlopen om te voorkomen dat het poortje voor je neus dicht gaat.
En dan heb je ook nog van die figuren die niet beseffen dat je na een incheck direct moet doorlopen om te voorkomen dat het poortje voor je neus dicht gaat.
Dat is nog altijd beter dan net iets minder treuzelen, waardoor het klaphekje tegen je neus dichtgaat.
Reputatie 7
Badge +3
https://forum.ns.nl/stel-vraag-14/onterechte-incasso-eur-20-op-amsterdam-amstel-25062/index1.html#post153648

@Klaas-Jan
Is er eindelijk nieuws te melden?
Hmmmm ik word niet echt blij van bovenstaande meldingen 😞

Aangezien mijn zoon vanaf september dagelijks op Amsterdam Amstel moet zijn, moet hij geloof ik eerst nog maar eens een cursus in- en uitchecken op dit station krijgen om te voorkomen dat hij als student onbedoeld voor extra kosten komt te staan.

Ik hoop dat het probleem snel opgelost wordt óf dat er inderdaad duidelijke foutmeldingen op het scherm verschijnt, zodat fout in- of uitchecken kan voorkomen, want het storneren van incassi kost de klant extra tijd én de afhandeling van de stornering kost de NS ook onnodig veel extra tijd én dus ook geld!
Reputatie 7
Badge +3
Voor zover ik het kan beoordelen is er geen onderwerp zo vaak aan de orde geweest in het forum als het verkeerd in- of uitchecken op Amsterdam Amstel en Duivendrecht.
Er wordt van alles toegezegd. Inventarisatie, terugkoppeling, wat al niet. Maar tot het oplossen van de ontwerpfouten heeft dit alles nog niet geleid.
Eerder is zelfs ontkend dat het om ontwerpfouten gaat en dat ik de problemen overdreven heb.
Zoals ik eerder heb geschreven zijn er vanaf dag 1 problemen geweest met verkeerd in- en uitchecken. Problemen die bekend zijn bij NS en GVB. Maar het is soms net of je tegen een muur van onbegrip aan het praten bent. Want na jaren meldingen van exact dezelfde problemen zijn ze nog steeds niet opgelost.Ik vind dat te triest voor woorden.

Misschien dat uw melding bijdraagt tot het ondernemen van actie door NS en GVB. Het is echt een vervelende en domme klucht geworden.
Ik hoop het ook iMarc!
Reputatie 7
Badge +3
Gisteravond was ik op Amsterdam Amstel om over te stappen van de metro op bus 320 van Connexxion (die een lekke band kreeg op de A10 bij knooppunt Watergraafsmeer. Maar dat is een heel ander verhaal).
Bij het uitchecken bij de metropoortjes werd ik door buitenlandse toeristen gevraagd waarom ze niet door de poortjes konden. Ik zag dat ze gele kaartjes hadden maar omdat ik haast heb ik niet gekeken wat voor kaartjes. Ik heb ze aangeraden om het bij de poortjes van NS te proberen en inderdaad gingen die open.

Is er inmiddels iets gewijzigd bij de poortjes op Amsterdam Amstel dat verkeerd uitchecken tegengaat of is dit alleen in werking voor eenmalige chipkaarten van bijvoorbeeld NS die niet door GVB herkend worden?

Het blijft trouwens tobben met het aangeven van welke poortjes van welke vervoerder zijn. De verlichting is slecht en er staan pilaren in de zichtlijnen.
Bij eenmalige chipkaarten valt er niets te verdienen aan verkeerd uitchecken, dus daarvoor kunnen ze de poortjes net zo goed klantbewust programmeren.
Reputatie 7
Badge +3
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/ingecheckt-ns-uitgecheckt-metro-25276

@Klaas-Jan
Hoe staan de zaken ervoor?
Reputatie 6
Badge
Over een jaar gaat het station verbouwd worden. Mogelijk kan dan de kans worden aangegrepen om de metro en treinsporen vrij van elkaar te leggen, net als Bijlmer Arena bijvoorbeeld.

http://www.parool.nl/amsterdam/station-amstel-op-de-schop-nieuwe-entree-en-grotere-fietsenstalling~a4329113/
Reputatie 7
Badge +3
Ik vrees dat die verbouwing niet over de sporen-layout gaat maar over het stationsgebouw zelf. Voor een layout als in Bijlmer ArenA moeten de twee eilandperrons en de 4 sporen afgebroken en opnieuw gebouwd worden, inclusief de aansluiting naar de metrotunnel. Dat gaat echt niet gebeuren. Hetzelfde geldt voor Duivendrecht.

Natuurlijk biedt een verbouwing wel mogelijkheden om de bewegwijzering en de verlichting aanzienlijk te verbeteren. Maar dat kan zonder verbouwing ook.

Reageer