beantwoord

geld terug na fout ns

• 1 februari 2017
  • 7 reacties
  • 171 Bekeken

Hallo,
toen ik een brief ontving van de staat heb ik gelijk mijn studenten ov aangevraagd. Toen ik mijn ov thuis toe gestuurd kreeg hebben we gelijk het ov willen koppelen. Wat bleek desondanks de goed ingevulde info, was er het verkeerde jaartal op de pas gedrukt waardoor ik het ov niet gekoppeld kreeg.
Nou oké kan gebeuren dus maar weer een nieuw ov aangevraagd(€7,50). Toen de ov pas binnen was, even extra goed gecheckt, ja alles klopte en nu koppelen. Helaas het koppelen wilde alweer niet lukken, geen mail ene telefoon gesprek na het ander gesprek gehad en de rekening voor het reizen loopt maar op. De afgelopen maand heb ik al ruim €70.- uit moeten geven omdat mijn ov dus nog niet gekoppeld. De beloofde studenten ov waarmee ik gratis zou reizen en deze kosten niet gemaakt zou hebben is uitgebleven.
Eigenlijk vind ik het meer dan normaal dat ik hier een vergoeding voor krijg aangezien dit niet mijn schuld is en ik hiervan de dupe ben geworden.
Graag hoor ik van u.

Groeten,
Jannekeps
icon

Beste antwoord door Tochjo 1 februari 2017, 17:23

U geeft aan dat NS een fout gemaakt heeft, maar volgens mij is dat onjuist en dient u zich tot andere partijen te wenden met uw klachten.

Uit uw bericht leid ik af dat u een persoonlijke OV-chipkaart zonder abonnement van NS hebt aangevraagd. Dan is NS daar geen partij in: uw aanvraag voor een persoonlijke OV-chipkaart wordt dan afgehandeld door Trans Link Systems (TLS), dat de persoonlijke OV-chipkaarten produceert. Als u contact wilt opnemen met TLS over de productiefout, dan kunt u dat doen via de klantenservice OV-chipkaart.

Het studentenreisproduct is geen product van NS, maar van de Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO). Als u problemen ondervond met het koppelen van uw studentenreisproduct, dan kan NS daar evenmin iets aan doen. DUO heeft de klantenservice voor het studentenreisproduct ondergebracht bij de klantenservice OV-chipkaart. Voor problemen met het koppelen van het studentenreisproduct kunt u daarom bellen met 0900-0980 en in het belmenu optie 2 kiezen, of contact opnemen via Twitter.

Als u kosten gemaakt hebt doordat u buiten uw schuld niet (tijdig) gebruik hebt kunnen maken van het studentenreisproduct, dan kunt u een declaratieverzoek indienen. Voor de duidelijkheid: dat verzoek komt dan niet terecht bij NS, maar bij DUO, dat dus gaat over het studentenreisproduct.
Bekijk origineel

7 reacties

Badge +3
U geeft aan dat NS een fout gemaakt heeft, maar volgens mij is dat onjuist en dient u zich tot andere partijen te wenden met uw klachten.

Uit uw bericht leid ik af dat u een persoonlijke OV-chipkaart zonder abonnement van NS hebt aangevraagd. Dan is NS daar geen partij in: uw aanvraag voor een persoonlijke OV-chipkaart wordt dan afgehandeld door Trans Link Systems (TLS), dat de persoonlijke OV-chipkaarten produceert. Als u contact wilt opnemen met TLS over de productiefout, dan kunt u dat doen via de klantenservice OV-chipkaart.

Het studentenreisproduct is geen product van NS, maar van de Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO). Als u problemen ondervond met het koppelen van uw studentenreisproduct, dan kan NS daar evenmin iets aan doen. DUO heeft de klantenservice voor het studentenreisproduct ondergebracht bij de klantenservice OV-chipkaart. Voor problemen met het koppelen van het studentenreisproduct kunt u daarom bellen met 0900-0980 en in het belmenu optie 2 kiezen, of contact opnemen via Twitter.

Als u kosten gemaakt hebt doordat u buiten uw schuld niet (tijdig) gebruik hebt kunnen maken van het studentenreisproduct, dan kunt u een declaratieverzoek indienen. Voor de duidelijkheid: dat verzoek komt dan niet terecht bij NS, maar bij DUO, dat dus gaat over het studentenreisproduct.
Hoewel de NS vaak wel de firma 'Kastje naar de muur' speelt is dat hier inderdaad niet van toepassing. Volgens mij een uiterst nette reactie van Tochjo (die geen medewerker van de NS is) om TS zo goed mogelijk door te verwijzen waar hij wel moet zijn.
Reputatie 3
Aldus de firma "kastje naar de muur"
Reputatie 7
Ik snap die reactie niet, NS heeft hier letterlijk niets mee te maken. Dit is hetzelfde dat als mijn gekochte TV niet goed is van de mediamarkt, dat ik bij de bcc ga klagen voor een nieuwe..
Reputatie 7
Sluit ik me bij aan
Reputatie 3
OK, misschien was mijn reactie aan het adres van Tochjo te kort door de bocht. Excuses.

Toch kan ik me de frustratie van Jannekeps goed voorstellen. Het opknippen van de "railketen" in een groot aantal partijen die allemaal zouden moeten samenwerken maar dat in de praktijk slecht doen, is iets waar ik als klant nooit om gevraagd heb. En als het fout gaat, gaan al die instanties naar elkaar (ver)wijzen.
Arie, er zit een groot verschil tussen je kunnen inleven in de frustratie van een ander, en kort door de bocht een reactie geven.

Tochjo, dank voor je uitgebreide reactie en Marv bedankt voor jouw bijval. In dit geval kan NS inderdaad niets voor Janneke betekenen. Janneke, ik hoop dat je er alsnog uitkomt met Klantenservice OV-chipkaart en/of DUO, succes!

Reageer