beantwoord

Geld terug vanwege niet ontvangen OV-chipkaart?

• 15 april 2014
  • 2 reacties
  • 1475 Bekeken

Enige tijd geleden heb ik een nieuwe OV-chipkaart aangevraagd, aangezien mijn oude kaart zou verlopen. Deze kaart heb ik nog niet ontvangen, maar heb donderdag en vrijdag wel met de trein gereisd. Ik heb recht op korting, maar moest dus tweemaal een vol-tarief kaartje kopen omdat ik mijn nieuwe OV-chipkaart nog niet heb ontvangen. Kan ik dit geld terugkrijgen?
icon

Beste antwoord door Anonymous 15 april 2014, 18:17

Hallo Niels,

Ik vrees dat daar niet veel aan te doen is, omdat je op dat moment kennelijk niet over een geldig abonnement beschikte.
Je zou eens bij de klantenservice van OV-chipkaart.nl kunnen informeren waar die nieuwe kaart met dat abonnement blijft,
Zij verzorgen n,l. voor alle OV-bedrijven, incl. NS, de aanmaak en het beheer van de OV-chipkaarten en verzenden die kaarten ook.

Hoewel ik er zelf niet in geloof, staat het je natuurlijk altijd vrij om bij de Klantenservice NS een poging te wagen om alsnog de korting gerestitueerd te krijgen. Niet geschoten is altijd mis, nietwaar.

Succes.

Vr.gr.
Hans
Bekijk origineel

2 reacties

Hallo Niels,

Ik vrees dat daar niet veel aan te doen is, omdat je op dat moment kennelijk niet over een geldig abonnement beschikte.
Je zou eens bij de klantenservice van OV-chipkaart.nl kunnen informeren waar die nieuwe kaart met dat abonnement blijft,
Zij verzorgen n,l. voor alle OV-bedrijven, incl. NS, de aanmaak en het beheer van de OV-chipkaarten en verzenden die kaarten ook.

Hoewel ik er zelf niet in geloof, staat het je natuurlijk altijd vrij om bij de Klantenservice NS een poging te wagen om alsnog de korting gerestitueerd te krijgen. Niet geschoten is altijd mis, nietwaar.

Succes.

Vr.gr.
Hans
Badge
Dag Niels, welkom op het forum. Je oude kaart is/gaat verlopen en de nieuwe OV-chipkaart is nog niet binnen. Ik adviseer je om even te bellen met het bedrijf OV-chipkaart en vragen waar je nieuwe kaart blijft. Voor contactgegeven, zie link van Hans. En ik wil je vragen om je verzoek schriftelijk in te dienen. Kleine toelichting waar het om gaat, je oude OV-chipkaartnummer vermelden, je rekeningnummer en de originele vervoerbewijzen meesturen. Voor contactgegeven van NS, zie link van Hans. Ik heb je vraag verplaatst naar het topic 'OV-chipkaart'. Vriendelijke groet, Leny

Reageer