beantwoord

Geld terugstorten

• 28 april 2016
  • 2 reacties
  • 291 Bekeken

Ik heb studenten OV en reis praktisch nooit op saldo. Nu moest ik gister met Koningsdag wel geld op mijn pas zetten, verder geen probleem. Maar is er een mogelijkheid om de rest van het bedrag weer teruggestort te krijgen op mijn rekening? Ik vind het namelijk nogal zonde omdat ik er veel op moest zetten, maar doordat ik met 40% korting reis er bijna niks af is gegaan.
icon

Beste antwoord door Annewil NS 28 april 2016, 20:50

Hoi Mariska1808, welkom op het forum!

Als het saldo van je persoonlijke OV-chipkaart tussen € 0 en € 30 is, kun je dit terugvragen bij een balie van een vervoerder bij jou in de buurt. Je betaalt hiervoor € 1 administratiekosten. Als je automatisch opladen hebt dan moet je dit eerst stopzetten voordat je saldo bij een balie terugvraagt. Uiteraard kun je het saldo ook gewoon op je kaart laten staan en het een andere keer gebruiken.
Bekijk origineel

2 reacties

Hoi Mariska1808, welkom op het forum!

Als het saldo van je persoonlijke OV-chipkaart tussen € 0 en € 30 is, kun je dit terugvragen bij een balie van een vervoerder bij jou in de buurt. Je betaalt hiervoor € 1 administratiekosten. Als je automatisch opladen hebt dan moet je dit eerst stopzetten voordat je saldo bij een balie terugvraagt. Uiteraard kun je het saldo ook gewoon op je kaart laten staan en het een andere keer gebruiken.
omdat ik er veel op moest zettenHoi Mariska1808, even uit nieuwsgierigheid: volgens mij hoefde je maar €10 saldo te hebben om te kunnen inchecken, omdat je een (kortings-)abonnement hebt. Klopt dat?

Reageer