beantwoord

Geld terugvragen bij uitchecken met de verkeerde kaart

• 10 november 2017
  • 4 reacties
  • 282 Bekeken

Heb 2 OV-chipkaarten; een dalvrij en een anonieme ov-kaart. Afgelopen dinsdag heb ik tijdens de spits ingecheckt met mijn anonieme kaart. Bij uitchecken heb ik per ongeluk mijn dalvrij-kaart gebruikt. Ik probeerde dit ongedaan te maken, maar dat is mij niet gelukt. Heb toen alsnog met de anonieme kaart uitgecheckt. 's avonds heb ik geprobeerd het bedrag van 10 euro dat van mijn Dalvrij abonnement is afgehouden terug te vorderen. Kreeg toen het bericht dat dit pas na 24 uur kan. Heb het vandaag weer geprobeerd en krijg nu de melding: Het systeem is momenteel niet in staat om te beoordelen of u een claim kan indienen voor deze transactie. Mijn vraag is: wanneer is het systeem hiertoe wel in staat? Andere vraag: hoe kan ik ter plekke bij uitchecken met de verkeerde kaart een correctie toepassen? Dit is al de 2e keer dat mij dit is overkomen en tot nu toe geen restitutie hiervoor gekregen.
icon

Beste antwoord door Slidestops 10 november 2017, 10:24

Dat is op dit moment nog steeds een handeling die via de klantenservice verloopt. Dit is niet online in te dienen. De klantenservice is het snelst te bereiken per Telefoon (030-7515155), Twitter of Facebook. Overige manieren om contact op te nemen vind je hier.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Dat is op dit moment nog steeds een handeling die via de klantenservice verloopt. Dit is niet online in te dienen. De klantenservice is het snelst te bereiken per Telefoon (030-7515155), Twitter of Facebook. Overige manieren om contact op te nemen vind je hier.
Hallo francisvanhekelen en welkom op het NS Forum!

Ik zie dat de forumtopper Slidestops je van het juiste (en volledige) antwoord heeft voorzien. Laat je weten of het gelukt is?

Ik heb de klantenservice gebeld. Dat blijkt dus de enige manier. Verder prima afgehandeld. Maar vind wel dat er wat gedaan moet worden aan het ter plekke een verkeerde incheck ongedaan maken. Dit is te omslachtig en kost uiteindelijk ook veel tijd.
Badge +3
Dit gaat inderdaad maar al te vaak fout, dus zou een melding "u bent helemaal niet ingecheckt" handig zijn. Op dit moment is het alleen maar extra werk voor de klantenservice.

Arriva paaltjes en poortjes geven bijvoorbeeld aan "u bent ingecheckt bij NS dus je staat hier verkeerd" of iets van die strekking... terwijl NS gewoon klakkeloos je € 10,- of € 20,- afhandig maakt.

Reageer