beantwoord

Geld terugvragen voor mijn moeder van 80 jaar.

• 14 September 2014
  • 5 reacties
  • 640 Bekeken

Ik wil voor mijn moeder van 80 jaar het instaptarief van €20,00 terugvragen omdat ze per ongeluk op station Schiedam centrum haar kaart voor de verkeerde paal heeft gehouden. Dit is namelijk een station waar de metro(ret) en de trein (ns) samen komen. Dus ik denk ik naar de site van OV-chipkaart geld terug vragen bij verkeerd uitchecken, makkelijk zat. Maar wat blijkt de NS moet weer zo nodig afwijken van de andere vervoerders. Wanneer je online terug wil vragen moet je eerst via mijn ns een account aanmaken of je kan bellen.
Belachelijk. Dit kan toch veel makkelijker, zoals bij de andere vervoerders want wanneer jullie het kaartnummer hebben kan je dit gemakkelijk zelf controleren in het systeem of het klopt. Nou moet ik weer gaan bellen voor zoveel cent per minuut.
icon

Beste antwoord door Hertog 14 September 2014, 16:53

Inderdaad, bellen (tegen LOKAAL tarief) naar 030 751 51 55.

En als je die paar dubbeltjes wilt besparen zou je ook even geduld kunnen hebben tot een moderator van dit forum jouw bericht leest en daarop contact met je zoekt om e.e.a. voor jouw moeder te regelen.

Let wel, Op zondag is de klantenservice gesloten en zijn ook geen moderators aanwezig.

Je zult dus even geduld moeten hebben tot morgen.

Overigens wijkt NS niet af van de landelijke regeling dat men bij verkeerd in- of uitchecken contact moet opnemen met de desbetreffende vervoerder.

Zou jouw moeder op Schiedam Centrum ten onrechte bij de RET zijn in- of uitgecheckt, dan zou je contact moeten zoeken met de Klantenservice van de RET.

OV-chipkaart.nl staat daar volledig buiten.
Bekijk origineel

5 reacties

Inderdaad, bellen (tegen LOKAAL tarief) naar 030 751 51 55.

En als je die paar dubbeltjes wilt besparen zou je ook even geduld kunnen hebben tot een moderator van dit forum jouw bericht leest en daarop contact met je zoekt om e.e.a. voor jouw moeder te regelen.

Let wel, Op zondag is de klantenservice gesloten en zijn ook geen moderators aanwezig.
Je zult dus even geduld moeten hebben tot morgen.

Overigens wijkt NS niet af van de landelijke regeling dat men bij verkeerd in- of uitchecken contact moet opnemen met de desbetreffende vervoerder.
Zou jouw moeder op Schiedam Centrum ten onrechte bij de RET zijn in- of uitgecheckt, dan zou je contact moeten zoeken met de Klantenservice van de RET.
OV-chipkaart.nl staat daar volledig buiten.
Met de aanwijzingen van Hertog moet het lukken om dit te corrigeren. Ik kan het ook voor je corrigeren. Kun je dan een privébericht sturen met NAW-gegevens, kaartnummer en bankrekening van je moeder?
Helemaal mee eens, zo'n verschrikkelijk slechte service! Alles gaat langzaam. Ik heb eind augustus ingecheckt aan de verkeerde kant van een poortje waardoor 20e is afgeschreven. Eerst heb ik gebeld, en na achttien minuten in de wacht te hebben gestaan, bleek dat er een storing is geweest in de connectie tussen ov-chipkaart en ns; er was geen up-to-date transactie overzicht te zien bij de klantenservice. Mij werd gevraagd of ik later wilde terug bellen. Dus zo gedaan, tweede keer weer geen informatie te zien. Of ik via EVA een bericht wilde sturen, waarop gereageerd zou worden per email zodat ik het bewijs dat ik zelf heb (rekeningafschrift en print screen van mijn ov-chipkaart transactie overschrift) kon terug sturen. Geen reactie op EVA. Nu ik weer gebeld heb, (derde keer, weer x aantal minuten in de wacht) krijg ik het verzoek mijn bewijsstukken per post toe te sturen, want, zo vertelde de vrouw mij aan de telefoon, een andere manier is bij de ns niet mogelijk. Hier wordt je toch moedeloos van???
Beste Florine, dat zou niet zo lang moeten duren. Weet je zeker dat het om een zelfde probleem gaat als hierboven beschreven? Wil je anders je NAW-gegevens, kaartnummer en bankrekening sturen via DM? Dan kijk ik het even na.
Heb vandaag gebeld. Ging gelukkig snel. Heb bankgegevens doorgegeven en over 4 weken zou het op haar rekening moeten staan. Maar zoals die meneer bij kassa aangaf dat nederland een uniek systeem heeft met 1 chipkaart door heel nederland reizen waarom dan geen 1 systeem om je geld terug te vragen. Chipkaart is toch een chipkaart.
Trouwens bij de RET kan je via hun automaat je laatste 12 reizen uitprinten en maakt het niet uit of je met RET of NS hebt gereisd, daar staan alle reizen op vermeld waarom kan de NS het dan niet zien?
Maar we zijn inmiddels allemaal aangemeld bij mijn ov-chipkaart kan je tenminste zelf je transacties bekijken.

Reageer