beantwoord

geld van de OV kaart afhalen

• 24 juni 2016
  • 6 reacties
  • 3140 Bekeken

Aangezien ik een nieuwe OV kaart krijg hoe haal ik dan het geld wat er nog opstaat af?
icon

Beste antwoord door Erryt NS 24 juni 2016, 18:52

Hallo Tony413 en welkom op het NS Serviceforum.

Het saldo van je oude OV-Chipkaart kan je terugvragen bij een servicebalie indien dit tussen de € 0 en € 30 is. Ook moet je OV-Chipkaart dan nog niet verlopen zijn, hier betaal je wel € 1 aan administratiekosten voor. Als je automatisch laden hebt moet je deze wel eerst stopzetten, dat kan hier.

Als je in het bezit bent van een anonieme OV-Chipkaart dan kan je ook naar een servicebalie om dit te bewerkstelligen aan de hand van een formulier. Hier betaal je ook € 1 voor.

Voor een saldo hoger dan € 30 kan je een formulier invullen, let wel op dat je dan ook je OV-Chipkaart beëindigt. Het formulier voor een persoonlijke OV-Chipkaart kan je hier vinden, Het formulier voor de anonieme OV-Chipkaart kan je hier vinden.

Als je een nieuwe persoonlijke OV-Chipkaart aanvraagt, indien deze is verlopen, zal het saldo wat er nog op staat binnen 15 dagen na verloop van je OV-Chipkaart op je rekening staan.

Als je anonieme OV-Chipkaart is verlopen kan je via dit formulier je saldo terug vragen, vergeet niet je anonieme OV-Chipkaart mee te sturen.

P.S. Ik heb je topic naar het subforum op het OV-Chipkaart verplaatst om de vindbaarheid te vergroten.
Bekijk origineel

6 reacties

Hallo Tony413 en welkom op het NS Serviceforum.

Het saldo van je oude OV-Chipkaart kan je terugvragen bij een servicebalie indien dit tussen de € 0 en € 30 is. Ook moet je OV-Chipkaart dan nog niet verlopen zijn, hier betaal je wel € 1 aan administratiekosten voor. Als je automatisch laden hebt moet je deze wel eerst stopzetten, dat kan hier.

Als je in het bezit bent van een anonieme OV-Chipkaart dan kan je ook naar een servicebalie om dit te bewerkstelligen aan de hand van een formulier. Hier betaal je ook € 1 voor.

Voor een saldo hoger dan € 30 kan je een formulier invullen, let wel op dat je dan ook je OV-Chipkaart beëindigt. Het formulier voor een persoonlijke OV-Chipkaart kan je hier vinden, Het formulier voor de anonieme OV-Chipkaart kan je hier vinden.

Als je een nieuwe persoonlijke OV-Chipkaart aanvraagt, indien deze is verlopen, zal het saldo wat er nog op staat binnen 15 dagen na verloop van je OV-Chipkaart op je rekening staan.

Als je anonieme OV-Chipkaart is verlopen kan je via dit formulier je saldo terug vragen, vergeet niet je anonieme OV-Chipkaart mee te sturen.

P.S. Ik heb je topic naar het subforum op het OV-Chipkaart verplaatst om de vindbaarheid te vergroten.
Reputatie 7
Badge +4
Het overzetten van het saldo van de ene naar de andere persoonlijke chipkaart kost niet een euro maar is gratis.

Ik heb een OV-chipkaart dat verlopen is en ik wou het formulier gebruiken die Erryt NS onderaan zijn antwoord heeft geplaatst. Helaas blijk deze pagina niet meer bestaan. 

Hoe kan ik nu mijn geld van mijn oude OV eruit halen?

Reputatie 7
Badge +3

Zie hier hoe je saldo kan terugvragen. 

https://www.ov-chipkaart.nl/saldo-terugvragen.htm

Kies de situatie die voor jou van toepassing (anonieme of persoonlijke kaart).

Badge +3

Van een verlopen persoonlijke kaart krijg je het saldo automatisch binnen 15 dagen terug (vaak veel sneller). Daar krijg je ook nog een e-mail over.

Voor een anonieme kaart, volg de link die @Momo gaf.

Zie hier hoe je saldo kan terugvragen. 

https://www.ov-chipkaart.nl/saldo-terugvragen.htm

Kies de situatie die voor jou van toepassing (anonieme of persoonlijke kaart).

Heel erg bedankt heb het net geregeld^^

Reageer