geld van ov kaart verdwenen | NS Community
beantwoord

geld van ov kaart verdwenen

  • 25 November 2021
  • 20 reacties
  • 1593 Bekeken

Ik heb 17 november 20 euro op mijn ov gezet waardoor er iets meer dan 20 euro op stond. Tussen de 17e en vandaag de 25e heb ik een paar keer gebruik gemaakt van de bus waardoor er ongeveer €8.5 vanaf is gegaan. Nu keek ik hoeveel geld er op stond en sta ik ineens in de min (-0.54), met het geld wat ik erop heb gezet is dit echter niet mogelijk dus ik vroeg mij af waar de rest van mijn geld heen is. Dit is namelijk al de tweede keer dat dit is gebeurd, de eerste keer waren het maar een paar euro’s waardoor ik mij er geen zorgen over maakte. Maar nu is het gewoon meer dan 10 euro en dat vindt ik wel wat overdreven..

icon

Beste antwoord door Robert B 25 November 2021, 16:54

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7
Badge

U zou kunnen inloggen op uw account om al uw reizen in te zien. Daar zou moeten staan waar dat geld naar toe is gegaan.

Wellicht niet uitgecheckt in de bus. U moet even uw transactiegeschiedenis controleren, dan moet u kunnen zien waar het fout gegaan is 

Badge +3

Waar kijk je? In Mijn NS staat alleen het saldo na de laatste handeling bij NS zelf.

Kijk bij OV-chipkaart (Saldochecker) voor het juiste bedrag. Eventueel kan je daar ook een account aanmaken om al je transacties in te zien.

Een vergeten uitcheck voor een (stads)bus kost 4 euro. Je kunt dit corrigeren via www.uitcheckgemist.nl

Beste Unique,

 

Dit is mij ook overkomen. Ik had nog 13 euro op de kaart. Voor de zekerheid zette ik er 10 euro op, omdat ik met de 1x met de trein en 1x met de bus wilde. In totaal betaalde ik rond de 12 euro, maar na uitchecken stond er maar 1,96 op mijn kaart. Waar is die 10 euro dan verdwenen? Ik vraag me dan af of een medewerker van OVchip hier en daar kleine bedragen van de kaarten afsnoept.     

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Nee, dat kunnen medewerkers (uiteraard) niet. Zoals in alledrie de antwoorden hierboven al aangegeven, kunt u het beste uw reisgeschiedenis bekijken, dan wordt ongetwijfeld duidelijk wat er is gebeurd. Vaak is er ergens iets niet goed gegaan met in- en/of uitchecken.

Reputatie 7
Badge +3

Beste Unique,

 

Dit is mij ook overkomen. Ik had nog 13 euro op de kaart. Voor de zekerheid zette ik er 10 euro op, omdat ik met de 1x met de trein en 1x met de bus wilde. In totaal betaalde ik rond de 12 euro, maar na uitchecken stond er maar 1,96 op mijn kaart. Waar is die 10 euro dan verdwenen? Ik vraag me dan af of een medewerker van OVchip hier en daar kleine bedragen van de kaarten afsnoept.     

 

 

Je kunt als je een account hebt bij ov-chipkaart zien wat jouw reizen gekost hebben. Heb je daar geen account dan kun je de laatste reizen terugzien op een automaat.

Als je een abonnement hebt, dan kan er €10 afgegaan zijn vanwege een gemiste in of uitcheck

het is mij ook overkomen, gisteren heb ik NS flex aangeschaft, en ben daarna naar zo’n ov chip paal gegaan om het te activeren en extra saldo erop gezet om te kunnen reizen ik wist niet dat je met NS flex ook meteen op rekening reist. Maar goed ik kijk vandaag in mijn OV chipkaart NS heeft doodleuk al mijn saldo van mijn OV chip afgeschreven, dus niet bij reizen of zo bij het ophalen van het product, er staat nu nul euro op en het hele saldo is foetsie, ns heeft gewoon het hele saldo afgeschreven, geen idee waarom of waarvoor en nogmaals niet tijdens het reizen met in of uitchecken gewoon een product bij zo’n ov chip oplaadpaal halen. Wat denken ze wel niet zeg, foetsie weg geld. Morgen bellen uiteraard hoe dit zit. Ik begrijp er echt waar helemaal niets van. 

Reputatie 7
Badge +3

Het saldo wat NS van de kaart afhaalt wordt verrekend met de eerstvolgende factuur van NS Flex. 

@hemera Op het moment dat je NS Flex hebt geactiveerd wordt er een e-mail verstuurd waarin wordt aangegeven dat je met NS Flex geen gebruik meer maakt van saldo, dat het saldo van je kaart is verwijderd, dat dit op de eerstvolgende factuur wordt verrekend en om welk bedrag het precies gaat. Ik begrijp dat je de activatie op 15 februari hebt gedaan, dus dan zal die mail ook eergisteren moeten zijn verstuurd. Wellicht een idee om daar te kijken.

Badge +3

Zie ook je Mijn NS reishistorie, daar zal een negatief bedrag staan met als omschrijving € Klanten service.

Dat is het saldo van je kaart op het moment van activeren van NS Flex. Je krijgt dit op je volgende maandfactuur verrekend.

Ik heb vandaag gehad bij RET NS anonieme OV chip. Wat er gebeurt is NS wil min 20 euro op je kaart hebben. En dan kun je reizen, wat er dus misgaat is hij neemt de 20 euro en normaal het reisbedrag van de 20 euro af. Nu niet hij pakt de 20 euro vervolgens ook nog eens het reisbedrag. Ik ga hier even over babbelen met de NS.

Reputatie 7
Badge +3

Check eerst even je reistransacties of er wel overal correct in en uitgecheckt is. Als je ergens per ongeluk een in of uitcheck gemist heb komt er niet automatisch geld terug van die €20. Neem daarvoor contact op met de klantenservice.

Badge +3

Ik heb vandaag gehad bij RET NS anonieme OV chip. Wat er gebeurt is NS wil min 20 euro op je kaart hebben. En dan kun je reizen, wat er dus misgaat is hij neemt de 20 euro en normaal het reisbedrag van de 20 euro af. Nu niet hij pakt de 20 euro vervolgens ook nog eens het reisbedrag. Ik ga hier even over babbelen met de NS.

Om te kunnen inchecken bij NS met een anonieme kaart is minimaal 16 euro saldo nodig (instaptarief 20 euro, maar het saldo op een kaart mag tot 4 euro negatief zijn). 

Bij uitchecken krijg je 20 euro minus de prijs van je reis terug. Als je bij een andere vervoerder in/uitgecheckt hebt kan de NS dat niet zien.

Ook mijn saldo van 20 euro op mijn nieuwe kaart is verdwenen na de aanschaf van NS Flex. Vandaag mijn eerste factuur ontvangen en de 20 euro zijn niet verrekend met de reiskosten, hoewel dat mij telefonisch wel was toegezegd. Waar zijn mijn 20 euro???

Reputatie 7
Badge

Dat zal de klantenservice wel weten.

Badge +3

Ook mijn saldo van 20 euro op mijn nieuwe kaart is verdwenen na de aanschaf van NS Flex. Vandaag mijn eerste factuur ontvangen en de 20 euro zijn niet verrekend met de reiskosten, hoewel dat mij telefonisch wel was toegezegd. Waar zijn mijn 20 euro???

Zie je Reishistorie, daar zou een post € Klanten service moeten staan met een negatief bedrag.

Helaas is dat niet te vinden in mijn reishistorie.

Reputatie 7
Badge +3

Als het echt niet verrekend is, kun je het beste contact opnemen met de klanteNService. Hier op de community helpen reizigers elkaar en wij kunnen het uiteraard niet voor je regelen. Maar ik zou de factuur en de historie nog wel even dubbelchecken. Het zou niet de eerste keer zijn dat er toch iets over het hoofd wordt gezien. Aan de andere kant zijn er de afgelopen periode wel wat problemen geweest met facturering, het zou natuurlijk kunnen dat hier ook iets mis is gegaan. Dan zal het op een later moment alsnog wel verrekend worden.

het is mij ook overkomen, gisteren heb ik NS flex aangeschaft, en ben daarna naar zo’n ov chip paal gegaan om het te activeren en extra saldo erop gezet om te kunnen reizen ik wist niet dat je met NS flex ook meteen op rekening reist. Maar goed ik kijk vandaag in mijn OV chipkaart NS heeft doodleuk al mijn saldo van mijn OV chip afgeschreven, dus niet bij reizen of zo bij het ophalen van het product, er staat nu nul euro op en het hele saldo is foetsie, ns heeft gewoon het hele saldo afgeschreven, geen idee waarom of waarvoor en nogmaals niet tijdens het reizen met in of uitchecken gewoon een product bij zo’n ov chip oplaadpaal halen. Wat denken ze wel niet zeg, foetsie weg geld. Morgen bellen uiteraard hoe dit zit. Ik begrijp er echt waar helemaal niets van. 

Dat is mij zojuist ook overkomen er stond 60 euro op de kaart ik zet ns flex erop en this verdwenen 

Badge +3

Met NS Flex hebt u geen saldo meer nodig; u reist nu op rekening en krijgt u elke maand een factuur voor de reiskosten van die maand. Die kosten worden automatisch van uw rekening afgeschreven. Het saldo dat nog op de kaart stond, zal worden verrekend met de factuur die u na de eerste maand krijgt.

Reageer