beantwoord

Geld weg na opladen

• 23 januari 2017
  • 10 reacties
  • 200 Bekeken

Ik heb afgelopen vrijdag 2x 20 euro dmv pinnen op mijn ov chip kaart gestort. Echter is het wel afgeschreven maar niet bijgeschreven op mijn ov chipkaart
icon

Beste antwoord door Thomas NS 26 januari 2017, 20:15

Dan raad ik je aan om contact met ons op te nemen via onze Social Media kanalen (Facebook of Twitter), zodat je ons jouw bankafschriften als screenshot kunt meesturen.
Bekijk origineel

10 reacties

Goedemiddag J.taboe, welkom op het NS serviceforum!

Wat balen dat dit bedrag niet op je OV-chipkaart staat. Heb je je saldo geladen bij de kaartautomaat van ons (NS)?
Ik denk van wel. Het was op station Eindhoven centraal
Ik raad je aan deze week eerst je bankrekening in de gaten te houden. Als het systeem je geld niet heeft kunnen plaatsen, dan zal het systeem het geld terugstorten op de bankrekening waarvan het is gepind.

Heb je het geld donderdag nog niet terug? Dan horen we graag van je en gaan we uitzoeken wat er aan de hand is.
Tot op heden heb ik nog steeds geen geld teruggestort gekregen
Reputatie 7
Dan raad ik je aan om contact met ons op te nemen via onze Social Media kanalen (Facebook of Twitter), zodat je ons jouw bankafschriften als screenshot kunt meesturen.
Gister heb ik mijn ov chipkaart saldo verhoogd met 20 euro. Ik ben daarna ingecheckt bij de NS, maar toen ik op mijn bestemming wilde uitchecken kon dat niet en gaf de uitcheckpaal aan dat de 20 euro, die ik op mn kaart had gezet, was verdwenen. Van Arnhem Centraal naar Didam lijkt me niet 20 euro toch?
Kan ik toevallig mijn geld terugvragen of moet ik gewoon even afwachten of mijn geld teruggestort wordt?
Reputatie 7
Dat is niet de bedoeling natuurlijk. Een reis (vol tarief) is €4,55 en niet €20,- dus ik denk dat er iets fout is gegaan.
Als je bij NS hebt ingecheckt, kun je het beste contact opnemen met onze Klantenservice (tel. 030 7515155 of via Facebook/Twitter) om na te gaan of restitutie mogelijk is. Daarnaast wil ik aangeven dat het traject Arnhem Centraal - Didam niet door NS gefaciliteerd wordt, maar door óf Breng óf Arriva. Je hoeft op dit traject nooit in te checken bij NS.
Ah oke, maar zou het misschien kunnen zijn dat het daar dan fout is gegaan? dat ik ingecheckt heb bij de NS en daarna er iets is fout gegaan toen ik wilde uitchecken bij Arriva?
Reputatie 7
Badge +4
De fout ontstaat vrijwel altijd als je incheckt bij de ene, en uitcheckt bij de andere vervoerder. Dan wordt er twee maal twintig euro afgeschreven. Beide vervoerders beschouwen het dan als een incheck en rekenen twintig euro als u geen abonnement heeft.

Reageer