beantwoord

Geldigheid product op ov-chipkaart wijkt af van geldigheid ov-chipkaart

• 25 februari 2015
  • 20 reacties
  • 1814 Bekeken

Hallo,
ik heb vanaf januari een nieuwe ov kaart (oude verlopen) nu is alles goed overgezet zoals auto opwaarderen, ns dal voordeel en reizen op saldo bij de ns klasse 2.
Nu staat op mijn ov-chipkaart.nl dat reizen op saldo bij ns klasse 2 geldig is tot 9 maart 2015, terwijl de ov kaart geldig is tot 2020.
Hoe kan ik dat veranderen.
icon

Beste antwoord door Thom 25 februari 2015, 15:55

Er is een verschil tussen de einddatum van de geldigheid van de ov-chipkaart en het einde van bijvoorbeeld een abonnement dat op die kaart staat. Een chipkaart gaat veel langer mee, vijf jaar, en u kunt er altijd andere abonnementen opzetten. Als de einddatum van 9 maart u merkwaardig voorkomt na de overzetting dan zou ik er even contact over opnemen met de Klantenservice. 030 751 51 55. Het is geen duur betaalnummer.

In principe hoeft u niks te veranderen, denk ik. 9 maart 2015 staat los van de einddatum van uw ov-chipkaart.
Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Er is een verschil tussen de einddatum van de geldigheid van de ov-chipkaart en het einde van bijvoorbeeld een abonnement dat op die kaart staat. Een chipkaart gaat veel langer mee, vijf jaar, en u kunt er altijd andere abonnementen opzetten. Als de einddatum van 9 maart u merkwaardig voorkomt na de overzetting dan zou ik er even contact over opnemen met de Klantenservice. 030 751 51 55. Het is geen duur betaalnummer.

In principe hoeft u niks te veranderen, denk ik. 9 maart 2015 staat los van de einddatum van uw ov-chipkaart.
Die einddatum staat bij iedereen vermeld, bij mij bv 02-05-2016, zo lang is de kaart ook geldig.

Dus TS mag zich wellicht wel zorgen maken hierover....wellicht kan TS straks niet meer reizen op saldo. Die datum zal er niet voor niets staan. De kaart zal misschien weer geactiveerd moeten worden voor reizen op saldo.

Hopelijk geeft een medewerker van de klantenservice hier antwoord, dat scheelt weer telefoonkosten.
Goed dat je ons hebt gevonden rinus57. Zoals Thom al aangeeft staat de geldigheid van de producten op de ov-chipkaart los van de geldigheid van de ov-chipkaart. Reizen op Saldo is doorgaans geldig tot 2029 en abonnementen zijn een maand of een jaar geldig. Ik kijk graag even voor je na hoe het bij jou precies zit. Als je me een privébericht stuurt met je NAW-gegevens, kaartnummer en geboortedatum dan kijk ik het voor je na. Je topic is verplaatst naar 'OV-chipkaart' en ik heb de naam van je topic aangepast om de vindbaarheid te vergroten.
Bij mij staat bij Reizen Op Saldo geldig tot 02/5/2016, is dat bij jullie anders dan ?

Reizen op saldo

Geldig tot:
02-05-2016
Ook voor jou kijk ik het graag even na macca728. Ik zie je kaartnummer, NAW-gegevens en geboortedatum tegemoet in een privébericht. 🙂
Mijn nieuwe kaart, gekregen augustus afgelopen jaar, is geldig tot: 21-07-2019. Maar vijf jaar dus.
Ook voor jou kijk ik het graag even na macca728. Ik zie je kaartnummer, NAW-gegevens en geboortedatum tegemoet in een privébericht. :)

Wat wil je nakijken dan ? Het staat duidelijk bij MIJN NS... Maar de kaart verloopt ook op die datum, wat ik al zei, dus het is geen probleem. Tegen die tijd krijg ik wel een nieuwe kaart :D

Maar welke einddatum staat er bij jouw OV chipkaart dan bij REIZEN OP SALDO ? Staat daar 2029 ?

Ben alleen nieuwsgierig of andere forumleden ook als einddatum 2029 bij REIZEN OP SALDO hebben of de einddatum van de kaart.
Voor zover ik weet staat in MijnNS achter Reizen op Saldo slechts een 'ja' of een 'nee'. De 'geldig van' en 'geldig tot' data in het linker rijtje hebben betrekking op de geldigheid van de ov-chipkaart.
Nou bij mij dus niet.....geen ja geen nee en de datum staat duidelijk onder de kop REIZEN OP SALDO
De datum van de OV chipkaart staat onder een apart tabje rechts

Overigens staat er op OV chipkaart.nl helemaal geen datum , alleen REIZEN OP SALDO VOL TARIEF en REIZEN OP SALDO MET KORTING.

Geen einddatum.
Waar staat reizen op saldo dan? Nog nooit gezien in mijn NS. Op saldo kan ik wel reizen, maar dan niet bij de NS dan? Ik had toen ook maar een kaartje bij de automaat gekocht omdat ik er na al die jaren nog niks van begrijp.
onder tabje MIJN PRODUCTEN
Staat er niet. Dan wil ik mijn euro voor het kaartje terug hebben, want naast dat het abonnement een dag te laat in ging kan de kaart (met inactief abonnement) blijkbaar ook niet gebruikt worden om op saldo te reizen bij de NS? Bij andere vervoerders kan wel op saldo gereisd worden, merkwaardig weer.
Ik zie het ook niet terug macca728. Reizen op saldo wordt automatisch op de kaart geladen als je je saldo oplaadt bij een NS-kaartautomaat. Bovendien staat reizen op saldo automatisch op ov-chipkaarten waarop een actief NS-abonnement heeft gestaan. Je kan Reizen op Saldo ook kosteloos via de kaartautomaat op je ov-chipkaart zetten. Je vindt Reizen op Saldo dan terug onder 'Ophalen bestelling'.
Ik zie het ook niet terug macca728. Reizen op saldo wordt automatisch op de kaart geladen als je je saldo oplaadt bij een NS-kaartautomaat. Bovendien staat reizen op saldo automatisch op ov-chipkaarten waarop een actief NS-abonnement heeft gestaan. Je kan Reizen op Saldo ook kosteloos via de kaartautomaat op je ov-chipkaart zetten. Je vindt Reizen op Saldo dan terug onder 'Ophalen bestelling'.
Ook merkwaardig, want ik had helemaal niks gedaan en toch kon ik inchecken. Pas toen ik opeens een negatief saldo had kwam ik erachter dat mijn abonnement pas een dag later in ging (de 2e ipv de 1e van de maand).
Ik zie het ook niet terug macca728. '.

Dat is dan erg raar.
Reputatie 1
Badge
? Bij andere vervoerders kan wel op saldo gereisd worden, merkwaardig weer.
Kwestie van heel ff doordenken: bij tram en bus heb je geen 1e en 2e klas-en zoals je weet, kunnen computers niet nadenken-dat moet je allemaal erzelf in stoppen. Daar komt het op neer.
Heeft verder niks met die eendaagse kaartjes die nu 1 eur extra te maken, enkel met de 5jaar chipkaarten met saldo.
Kwestie van heel ff doordenken: bij tram en bus heb je geen 1e en 2e klas-en zoals je weet, kunnen computers niet nadenken-dat moet je allemaal erzelf in stoppen. Daar komt het op neer.
Heeft verder niks met die eendaagse kaartjes die nu 1 eur extra te maken, enkel met de 5jaar chipkaarten met saldo.

Moet ik even doordenken? De NS hoort mij te informeren, waarom worden er geen voorwaarden en instructies meegestuurd bij een chipkaart die door de NS wordt verstrekt? De basis kennis die je nodig hebt om het product te gebruiken? Ik betaal 4500 euro, maar de klant wordt geacht het zelf maar lekker uit te zoeken.

Ik stond op het station om naar mijn werk te reizen en ik had opeens negatief saldo op mijn kaart, ik had geen flauw idee waarom. Toen ik bij het automaat ging checken wat er aan de hand was, bleek het doorlopende abonnement dus niet doorlopend te zijn. Ik was bijna in de trein gestapt zonder vervoersbewijs.

Ik had geen flauw idee wat ik moest doen om op saldo te reizen, heb ik nog steeds niet, dus heb een euro extra uit moeten geven voor een papieren kaartje (de boete van de NS, omdat je niet op saldo reist). Dat je reizen op saldo kan "ophalen" bij een automaat klopt niet, want ik heb laatst nog een bestelling opgehaald en reizen op saldo stond er zeker niet bij.
Badge +3
Dat je reizen op saldo kan "ophalen" bij een automaat klopt niet, want ik heb laatst nog een bestelling opgehaald en reizen op saldo stond er zeker niet bij.
Bij het laden van saldo bij een kaartautomaat van NS wordt het product automatisch op de kaart gezet. Het kan ook handmatig op de kaart gezet worden.
Einddatum van NS Reizen op saldo bereikt. Dan kun je niet meer inchecken. Gebruiksvriendelijk niet waar ! Je komt er vanzelf achter. Ook mijn OV-kaart is nog een paar jaar geldig, maar reizen op saldo duurt maar 5 jaar. Waarom blijft dat niet oneindig ?
Dat heeft te maken met de implementatie van de OV-chipkaart. Ieder reisproduct moet een einddatum hebben. Er is geen mogelijkheid gelaten om dat open te laten, of St. Juttemis als einddatum in te voeren. Normaal zou dat ergens rond 2029 moeten zijn, ver na de einddatum van de kaart.
U weet dat u reizen op saldo er bij de kaartautomaat weer op kunt zetten?

Reageer