beantwoord

Geldigheid saldo persoonlijke OV chipkaart

• 5 november 2014
  • 7 reacties
  • 1361 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Ik vroeg me af hoelang je saldo geldig is op je persoonlijke OV chipkaart? Gewoon tot je kaart verloopt?
icon

Beste antwoord door Thijs NS 5 november 2014, 19:36

Klopt, totdat je kaart verloopt. Wat er daarna met het saldo gebeurt staat beschreven op OVchipkaart.nl.
Bekijk origineel

7 reacties

Klopt, totdat je kaart verloopt. Wat er daarna met het saldo gebeurt staat beschreven op OVchipkaart.nl.
Mijn oude OV chipkaart is geldig tot 15 oktober 2015. Nu krijg ik, zonder daar om te vragen al 7 weken van tevoren een nieuwe met een oude foto waar ik totaal niet meer op lijk. Kan ik tot 15 oktober 2015 op de oude doorreizen en dan zelf een nieuwe aanvragen met een recente foto?
Hoi Christiaan!

Het handigst is om zelf even een nieuw topic te beginnen, omdat je nu een oud topic met een ander soort vraag heropent.

Je kunt een duplicaat aanvragen van de nieuwe kaart, maar hier betaal je wel voor. Ik zou het duplicaat wel nu alvast aanvragen (noem dan het nummer van die nieuwe kaart). Het is de bedoeling dat je de nieuwe kaart gebruikt.
Reputatie 1
Badge
Heb je zelf eigenlijk door dat normaal denkende klanten dit zullen zien als aftroggelen van 11 euro die totaal niet nodig waren geweest?
Dit is een service die wij vanuit NS aanbieden aan abonnementhouders. Het kan hierbij gebeuren dat er klanten zijn die een nieuwe kaart met een verouderde foto ontvangen. Het is voor ons echter niet haalbaar om aan elke klant te vragen of zij een nieuwe foto willen.

Wat je als kaarthouder kunt doen, is zelf de einddatum van je kaart te controleren. Deze einddatum kun je vinden op de kaart zelf.

Die 11 euro gaat overigens naar TLS, niet naar NS.
En wat is het verband tussen het controleren van de einddatum van je kaart, met de foto die op een nieuwe OV-chipkaart verschijnt.

Dus jullie zijn niet in staat reizigers te vragen bij het verkrijgen van een nieuwe OV-chipkaart of ze er een nieuwe pasfoto op willen (wat wel zo handig kan zijn bij controle door de conducteur - aan het eind van de looptijd van de tweede kaart is een pasfoto dus minimaal 10 jaar oud)?
In feite is de klant zelf verantwoordelijk voor het vernieuwen van de kaart. Wanneer wij over de gegevens beschikken, bieden wij onze klanten aan die kaart gratis en tijdig te laten vervangen. Het is voor ons dan niet haalbaar om deze klanten allemaal eerst te vragen of zij een nieuwe pasfoto op de kaart willen. Daarnaast sturen wij elke klant waarbij de kaart automatisch wordt vernieuwd een aankondiging hiervan.

We zijn op dit moment bezig hoe wij dit kunnen optimaliseren, omdat ook wij zien dat klanten hier behoefte aan hebben. Dit zal echter niet eerder dan volgend jaar zijn.

Reageer