beantwoord

Gestolen OV-kaart aangeven

• 6 april 2020
  • 8 reacties
  • 188 Bekeken

Laatst was mijn OV-kaart gestolen dus ik probeer mijn kaart te blokkeren en een nieuwe te bestellen. Als ik op OV-chipkaart.nl mijn OV-kaart probeer aan te geven, zegt hij dat de combinatie van kaartnummer en einddatum niet kloppen. Ik heb die gegevens gehaald van de website van NS.nl, ik heb geen foto van mijn oude kaart. Hoe kan ik nu mijn kaart blokkeren en een nieuwe krijgen? Alvast bedankt.

icon

Beste antwoord door Stijn NS 6 april 2020, 16:32

Goedemiddag veranna26 en welkom bij de NS Community!

Balen om te lezen dat je kaart is gestolen, én dat het proces om een vervanging aan te vragen niet lijkt te werken! Ik heb echter wel een vermoeden waar het is misgegaan. Voor zover ik weet (en kan vinden via mijn eigen account), wordt namelijk de vervaldatum van de kaart zelf niet weergegeven in een Mijn NS account. Enkel de einddatum van producten op de kaart zul je daar kunnen vinden. Ik denk dat je dan ook een verkeerde datum hebt ingevuld.

Indien je jouw kaart ooit hebt gekoppeld aan een Mijn OV-Chip account dan zul je de vervaldatum van de kaart zelf dáár wel kunnen vinden. Mocht je de kaart daar niet gekoppeld hebben, dan kun je contact opnemen met onze Klantenservice in het geval je een NS abonnement hebt. Mijn collega’s kunnen dan mee kijken en je de vervaldatum geven. Op dit moment kun je ons het beste benaderen via Twitter, Facebook of Chat. Alle opties kun je hier.

Edit: Contact opnemen met de klantenservice van de OV-Chipkaart zoals door Robert B gesuggereerd is ook een optie.

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Mocht je een abonnement of automatisch opladen op je oude kaart hebben staan, hou dan wel in de gaten of er niet toch nog kosten worden afgeschreven. Ik heb zelf een keer een chipkaart laten blokkeren, kreeg netjes de melding dat-ie geblokkeerd was, maar de blokkade van de kaart zelf werd pas anderhalf jaar later doorgevoerd.

Bedankt voor de terugkoppeling en bedankt voor de tip. Ik zal deze doorgeven.

Hoi @Robert B en @Stijn NS, Inmiddels heb ik het gevonden met behulp van de Klantenservice. In ieder geval heel erg bedankt voor jullie antwoord! Het is allemaal gelukt en vandaag is mijn nieuwe persoonlijke ov-kaart ook al binnen. Wel een tip voor de NS om de vervaldatum op de site te houden, dat is namelijk wel handig in dit soort gevallen.

Badge +3

Je kunt (op dit moment nog) die pagina bereiken via Reishistorie (deur tot deur) en dan Mijn producten. Dank aan ik meen @Tochjo voor die tip.

De melding bij deur tot deur over geen kaart gekoppeld kan je trouwens omzeilen door eerst even naar Mijn producten te gaan en dan weer terug naar deur tot deur.

Ah via de oude productenpagina is het inderdaad nog wel mogelijk. Dit zal, voor zover ik begrijp, op den duur verdwijnen helaas.

Badge +3

Hi @Stijn NS (en @veranna26),

Het zit een beetje verstopt, maar als je kijkt op https://www.ns.nl/selfservice/producten en dan klikt op Tonen op te halen producten zie je je kaartgegevens.

Goedemiddag veranna26 en welkom bij de NS Community!

Balen om te lezen dat je kaart is gestolen, én dat het proces om een vervanging aan te vragen niet lijkt te werken! Ik heb echter wel een vermoeden waar het is misgegaan. Voor zover ik weet (en kan vinden via mijn eigen account), wordt namelijk de vervaldatum van de kaart zelf niet weergegeven in een Mijn NS account. Enkel de einddatum van producten op de kaart zul je daar kunnen vinden. Ik denk dat je dan ook een verkeerde datum hebt ingevuld.

Indien je jouw kaart ooit hebt gekoppeld aan een Mijn OV-Chip account dan zul je de vervaldatum van de kaart zelf dáár wel kunnen vinden. Mocht je de kaart daar niet gekoppeld hebben, dan kun je contact opnemen met onze Klantenservice in het geval je een NS abonnement hebt. Mijn collega’s kunnen dan mee kijken en je de vervaldatum geven. Op dit moment kun je ons het beste benaderen via Twitter, Facebook of Chat. Alle opties kun je hier.

Edit: Contact opnemen met de klantenservice van de OV-Chipkaart zoals door Robert B gesuggereerd is ook een optie.

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Als de kaartgegevens bij NS niet kloppen dan kan je tot 17.00 nog via Twitter terecht bij @ovchipkaart of bellen met 0900 0980 (normaal tarief, bereikbaar tot 21.30)

Reageer