beantwoord

gestolen persoonlijke ov

• 14 februari 2020
  • 9 reacties
  • 161 Bekeken

Mijn dochter haar persoonlijke ov is gestolen nu heeft ze deze wel geblokkeerd alleen is er wel mee gereisd dus kosten gemaakt kan ik dit terug verhalen?

icon

Beste antwoord door Tamzin 14 februari 2020, 10:17

Als u weet wie de dader is wel, anders zal het moeilijk worden vrees ik. De facto is het hetzelfde als dat je portemonnee wordt gestolen. Maar het blijft natuurlijk heel vervelend, sterkte.

https://www.ov-chipkaart.nl/vervangen-of-beeindigen/kaart-kwijt-wat-moet-ik-doen.htm

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Als u weet wie de dader is wel, anders zal het moeilijk worden vrees ik. De facto is het hetzelfde als dat je portemonnee wordt gestolen. Maar het blijft natuurlijk heel vervelend, sterkte.

https://www.ov-chipkaart.nl/vervangen-of-beeindigen/kaart-kwijt-wat-moet-ik-doen.htm

Reputatie 7
Badge +3

Is er mee gereisd voor of na het blokkeren? Voor het blokkeren is eigen risico, na het blokkeren zou je met OV chipkaart contact op kunnen nemen.

Welkom bij de NS Community, Amanda1986.

Wat een nare situatie! Helaas kunnen deze kosten niet vergoed worden.
Gelukkig heb je de kaart inmiddels geblokkeerd, en kan er niet meer mee gereisd worden. Heb je nog andere vragen?

Reputatie 5

ALS er ook nog een ABO op stond, (wat vaak juist de reden is voor een persoonl. chip) dan kan je dat tijdelijk laten overzetten op een anon. kaart (die je wel zelf moet betalen als je er geen achter de hand hebt en niet vergoed krijgt!) totdat de vervang kaart-die ook nog eens 11 eur kost ipv 7,50 binnenkomt.

Het valt uiteraard totaal niet te controleren welke reizen op saldo nog wel en niet meer door de eigenaar zijn gemaakt.

Reputatie 7
Badge +3

Is er mee gereisd voor of na het blokkeren? Voor het blokkeren is eigen risico, na het blokkeren zou je met OV chipkaart contact op kunnen nemen.

Nee, je draait er zelf voor op tot de volgende dag na het blokkeren. 

Reputatie 7
Badge

...die je wel zelf moet betalen als je er geen achter de hand hebt en niet vergoed krijgt ! totdat de vervang kaart, die ook nog eens 11 euro kost...

Dat je dat allemaal zelf moet betalen @bahnrider lijkt me bij verlies of diefstal niet meer dan logisch, of moeten andere reizigers daar voor opdraaien ?

Reputatie 7
Badge +3

...die je wel zelf moet betalen als je er geen achter de hand hebt en niet vergoed krijgt ! totdat de vervang kaart, die ook nog eens 11 euro kost...

Dat je dat allemaal zelf moet betalen @bahnrider lijkt me bij verlies of diefstal niet meer dan logisch, of moeten andere reizigers daar voor opdraaien ?

Zegt iemand dan dat dat niet logisch zou zijn?

Reputatie 7
Badge

@mrfreeze De schrijfwijze en een leesteken (!) zegt vaak meer dan de letterlijke tekst, zeker als je ook notie neemt van andere bijdrages van Bahnrider. Het is allemaal net wat te veel "anti NS" en "anti OV".

Reputatie 7
Badge +3

Tja, zo kunnen we over jou zeggen dat het allemaal net wat te veel “pro NS” is. Zo blijft er ook wat te discussiëren, iedereen dezelfde mening is saai :wink:
Het uitroepteken kan ook betekenen dat TS daar goed op moet letten.

Reageer