beantwoord

Gevonden

• 22 december 2018
  • 6 reacties
  • 252 Bekeken

Ov chipkaart gevonden in de trein van 1904 uur uit Amsterdam naar Vlissingen.de kaart is van d.e. van klassen klantnr.3528************ waar kan ik deze kaart naar toe sturen
icon

Beste antwoord door Iris NS 23 december 2018, 11:22

Welkom bij onze NS Community, Carretje!

Wat goed om te lezen dat je probeert om de kaart weer bij de kaarthouder terug te krijgen. Het beste kun je de OV-chipkaart bij de balie op het station of bij het treinpersoneel afgeven zodat de kaart z.s.m. weer opgehaald kan worden door de eigenaar.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Opsturen naar OV-chipkaart of de vervoerder die hem uitgegeven heeft.

Wat goed om te lezen dat je probeert om de kaart weer bij de kaarthouder terug te krijgen. Het beste kun je de OV-chipkaart bij de balie op het station of bij het treinpersoneel afgeven zodat de kaart z.s.m. weer opgehaald kan worden door de eigenaar.

Hoi Caartje,

Ik ben pas je kwijt. Mijn pas nr. Begin met 3528 0534 2123... Hoop dat dat het is... Zal zo fij is zijn.

Dank alvast. 

Ja maar ik moet wel weten welke station ik probeer gelijk te bellen. Naar de sationnen, maar komt elke keer weer op ov kaart klantenservice uit. En wegen weet van privacy wordt er geen contact opgenomen met eigenaar, vertellen ze mij bij de NS…

Badge

Als u uw OV chipkaart verloren bent kunt u tegenwoordig alleen nog maar een nieuwe aanvragen, deze kaarten worden niet meer geregistreerd in een zoeksysteem en worden nu vernietigd.

Reputatie 5

En stations hierover bellen is en was altijd al totaal vergeefse moeite. Nog daargelaten dat het overgrote deel van de stations in NL geheel geen personeel meer heeft. En die het wel hebben zijn totaal niet meer ingesteld op telefoontjes van klanten.

Alleen als je hem net vindt in een trein en ALS je in staat bent controleur te vinden en ALS die medewerking wil geven, dan kan een oproep in die trein mogelijk zin hebben. Maar in het overgrote deel van de gevallen is de houder ervan al uitgestapt.

Omgekeerd: als je zelf merkt dat je je kaart kwijt bent, dan heeft eerst navraag doen bij NS totaal geen zin (meer). Meldt hem meteen bij OV-chip als verloren/gestolen en zet de extra dure procedure in werking om vervanging te krijgen-dat beperkt tenminste de kans op schade doordat anderen valselijk op je reistegoed reizen.

Reageer