beantwoord

Gevonden anonieme OV kaart saldo terugstorten

• 5 september 2019
  • 5 reacties
  • 264 Bekeken

Ik heb een anonieme OV chipkaart gevonden.
Als ik deze inlever bij een servicebalie wordt het saldo dan teruggestort op rekeningnummer waarmee deze aangeschaft is?

Als dit niet zo is kan ik deze beter zelf houden en gebruiken dan op de plank bij gevonden voorwerpen te leggen (en NS €17 te schenken) nietwaar?
Of wordt er wel een poging gedaan om de eigenaar te achterhalen?
icon

Beste antwoord door Robert B 5 september 2019, 10:30

Hooguit zou de NS dan kunnen kijken of de kaart toevallig aan iemands Mijn NS account gekoppeld is, maar de kans dat ze dat even voor je willen doen lijkt me heel erg klein. Zie die €17 dus maar als 'vindersloon'.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Anoniem = anoniem 😀
Badge +3
Hooguit zou de NS dan kunnen kijken of de kaart toevallig aan iemands Mijn NS account gekoppeld is, maar de kans dat ze dat even voor je willen doen lijkt me heel erg klein. Zie die €17 dus maar als 'vindersloon'.
Ik zie dat de kaart is opgeladen. Dus iemand heeft z’n bankrekening gebruikt. Zou wel netjes zijn als NS het geld dan op deze rekening stort en het geld niet zelf houdt.
Dacht eigenlijk dat NS zelf actief was op dit forum, ik zal ze eens bellen...
We zijn als moderators inderdaad actief, RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR maar de Robert B en AbbeyRoad hebben het bij het rechte eind. Een gevonden Anonieme OV-chipkaart kunnen we niet terug bezorgen bij de eigenaar. Er is namelijk geen eigenaar, de kaart is anoniem. Een bankrekening koppelen is al net zo onmogelijk. Wat wel kan is de kaart opladen met een bankpas bij de kaartautomaat. Die informatie mogen we echter niet bewaren dus op die manier de "eigenaar" achterhalen is ook niet mogelijk. Vandaar dat Robert B ook al aangeeft dat je € 17,00 vindersloon hebt.
Reputatie 7
Badge +3
Er is wel een eigenaar, dat is TLS / OV-chipkaart nl.
Maar ook die gaan de gebruiker niet traceren of het geld terug storten.

Reageer