Skip to main content
beantwoord

gevonden ov chipkaart

• February 28, 2025
  • 2 reacties
  • 129 Bekeken

ik heb een persoonlijke OV chipkaart gevonden. hoe kan ik die teruggeven aan de eigenaar?

Beste antwoord door Thom

Eigenlijk niet. Lever hem in op een station, als die een loket heeft, of bij een conducteur, al weet ik niet wat die  ermee doet. De kans dat hij wordt vernietigd is er helaas ook. Het is lief en goed bedoeld, maar op een chipkaart staat geen adres en Klantenservice verstrekt dat ook niet vanwege de privacy. Lever hem wel in, anders is er de kans dat mensen met een gering normbesef er mee gaan reizen op kosten van degene die de kaart kwijt is, zolang die niet effectief is geblokkeerd.

2 reacties

Thom
Forum|alt.badge.img+5
  • Super user
  • Antwoord
  • February 28, 2025

Eigenlijk niet. Lever hem in op een station, als die een loket heeft, of bij een conducteur, al weet ik niet wat die  ermee doet. De kans dat hij wordt vernietigd is er helaas ook. Het is lief en goed bedoeld, maar op een chipkaart staat geen adres en Klantenservice verstrekt dat ook niet vanwege de privacy. Lever hem wel in, anders is er de kans dat mensen met een gering normbesef er mee gaan reizen op kosten van degene die de kaart kwijt is, zolang die niet effectief is geblokkeerd.

• Koploper****
  • February 28, 2025

U kunt hem inleveren bij een loket of een conducteur en dan wordt de kaart vernietigd..

U kunt hem ook zelf door midden knippen en weggooien.