beantwoord

Gewoon in- en uitgecheckt maar toch niet?

  • 9 October 2022
  • 8 reacties
  • 372 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Ik heb vandaag de trein genomen, ingecheckt in ypenburg en uitgecheckt in DH centraal (zie screenshot).

Tot mijn verbazing zag ik in mijn NS app dat er 10 euro werdt afgeschreven omdat ik ‘niet’ heb in- of uitgecheckt. Ik zou graag een uitleg hierover hebben en dat de 10 euro weer teruggestort kan worden als het een foutje was.

icon

Beste antwoord door Tochjo 9 October 2022, 16:34

Bekijk origineel

8 reacties

Badge +3

Het lijkt me eerder een administratieve onvolkomenheid in Mijn NS dan dat er echt te veel saldo is afgeschreven. Ook gezien de tekst onder de melding over de check-uit: die toont de juiste reis.

Ik raad u aan eens te kijken in de reishistorie in Mijn OV-chip op www.ov-chipkaart.nl. Als de reis daar correct vermeld staat, dan hebt u het juiste bedrag betaald.

Reputatie 6

Hey Skrt. Welkom bij de NS Community.

Ik ben het met Tochjo eens. Het kan soms een dag of twee duren voordat het goed te zien is in je Mijn NS account. Dit staat intern wel goed als je deze notificatie hebt gekregen. 

Krijg boeten van 20 euro voor niet uitchecken maar heb dit wel gedaan want anders wat poortje niet open gegaan

krijg wel iets terug maar kost me 6 euro en 10 cent 

dit gebeurt regelmatig dit lijkt me meer oplichting

reis met ns jaartraject kaart

 

 

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge

Zat u per ongeluk niet in de 1e klasse? Anders even contact opnemen met de klantenservice.

Nee ik zat niet in de 1e klas, maar in Sittard kom je het station niet uit zonder in of uitchecken

Badge +3

Van en naar Sittard rijden niet alleen treinen van NS, maar ook treinen van Arriva. Het is daarom belangrijk om bij het juiste poortje in te checken. Als u met NS reist en daarna uitcheckt bij NS, maar hebt incheckt bij een poortje van Arriva, dan gaat het mis en krijgt u te maken met een gemiste check-in bij NS en een gemiste check-uit bij Arriva.

Ik heb dit de laatste 2 maanden heel vaak , wel gewoon in en uitgecheckt .

En toch staat er telkens dat ik niet in of uitgecheckt ben in de app en via mijn ns en word er 20 euro afgeschreven . ( ik heb ns flex ) en sommige reizen staan er niet in die ik wel gemaakt heb . 

al contact gehad met de klantenservice maar die konden mij hier niet verder mee helpen .enige wat kon zijn is dat mijn ov niet werkt , maar dat is raar want poortje geeft wel aan dat ik ingecheckt ben en ook uitgecheckt .

Dus ik heb net een andere ov aangevraagd om mijn pas te vervangen en defect gemeld .

maar kost me wel weer 11 euro voor een nieuwe pas . 

Dus maar hopen dat dat daar aan ligt .

Badge +3

Dus ik heb net een andere ov aangevraagd om mijn pas te vervangen en defect gemeld .

maar kost me wel weer 11 euro voor een nieuwe pas . 

Dus maar hopen dat dat daar aan ligt .

Welkom bij de NS Community!

Ik betwijfel het, want als een poortje open gaat werkt je kaart. Gebeurt het op een bepaald station?

Dat het enkele dagen (tot wel enkele weken) kan duren voordat een heenreis verschijnt terwijl de terugreis al lang en breed bekend is, is geen uitzondering.

Voordat je een vervangende kaart (11 euro) koopt, altijd even bij OV-chipkaart kijken (met een Mijn OV-chip account), want daar staan al je transacties ‘live’ (zonder prijs).

Reageer