beantwoord

Gratis busvervoer op NS Flex?

• 29 maart 2021
  • 13 reacties
  • 300 Bekeken

Sinds een paar maand heb ik NS flex (met dalurenkorting) en gebruik deze eigenlijk exclusief tussen Apeldoorn CS en Schiphol.

De reisklasse staat ingesteld op 1e klasse.

Van en naar Apeldoorn CS reis ik met de stadsbus van RRReizen. Nu valt mijn op dat deze busrit altijd op €0 blijft staan. Alleen kan ik nergens vinden waarom. Heb ik geluk, of is dat een voordeel gekoppeld aan bovenstaande?

icon

Beste antwoord door Stijn NS 17 april 2021, 17:46

Ik heb helaas nog steeds geen bericht ontvangen van APEAMS, maar in het andere topic is door de topic starter aangegeven dat het probleem opgelost zou zijn door Keolis. Mocht dit toch niet het geval zijn dan lees ik het graag.

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Met uw Flexabonnement moet er gewoon betaald worden in de bus. Hoe dat met deze maatschappij zit, is niet duidelijk. Het lijkt me een fout bij RRR. Is de afrekening die te zien  is op MijnNS echt € 0,00? Het kan zijn dat deze bus is gehuurd en het niet goed is ingesteld. RRR reizen lijkt me een particuliere maatschappij.

Reputatie 7
Badge +3

RRReis is de overkoepelende organisatie van het OV in Flevoland, Gelderland en Overijssel. Staan die prijzen van € 0,00 ook daadwerkelijk op de maandelijkse factuur?

Reputatie 7
Badge +3

RRReis is de overkoepelende organisatie van het OV in Flevoland, Gelderland en Overijssel. Staan die prijzen van € 0,00 ook daadwerkelijk op de maandelijkse factuur?

Er staat bij sommige vervoerders €0.00 op de chipautomaten omdat er geen saldo word afgeschreven aangezien de ritprijs bij Flex pas achteraf wordt berekend. Dat betekent dus niet dat er ook €0.00 op de factuur staat. 

Het zou me niet verbazen als er € 0,00 in rekening wordt gebracht. Ik heb al van alles gezien met RRReis. Soms komen ritten pas een maand later op de factuur, dat kan ook nog.

Reputatie 3

Ik heb precies hetzelfde gehad. OV-chipkaartapparatuur bij RRReis is echt een zooi en in combinatie met Flex heb ik ook niets betaald. Dit speelt al sinds 2020.

Wel apart dat de vervoerders steen en been klagen over dalende inkomsten en overheidssteun willen, maar werkende apparatuur om reizigers te laten betalen die de bus wel gebruiken is blijkbaar niet zo belangrijk.

Ik heb dit probleem ook: 

Ik heb precies hetzelfde gehad. OV-chipkaartapparatuur bij RRReis is echt een zooi en in combinatie met Flex heb ik ook niets betaald. Dit speelt al sinds 2020.

Wel apart dat de vervoerders steen en been klagen over dalende inkomsten en overheidssteun willen, maar werkende apparatuur om reizigers te laten betalen die de bus wel gebruiken is blijkbaar niet zo belangrijk.

Of zouden ze het wel belangrijk vinden, maar lukt het ze niet? Dat laatste, vrees ik. 

Goedenavond @APEAMS en welkom bij de NS Community.

In een ander topic lijkt iemand hetzelfde probleem te hebben. Daar is ook een screenshot gestuurd van een factuur waarbij een busrit in rekening was gebracht met € 0,00 als ritprijs. Er lijkt dus inderdaad ergens echt iets mis te gaan.

Ik zou graag jouw situatie even willen controleren of het werkelijk om hetzelfde gaat en zo ja wil ik dit graag doorsturen ter onderzoek. Zou je mij daarvoor een privébericht willen sturen met je volledige naam, postcode, huisnummer, geboortedatum en e-mail adres?

Exact hetzelfde probleem. Nou ja, probleem... 

Voor de reiziger is dit inderdaad niet super nadelig, alhoewel er alsnog een kans bestaat dat dit op een later moment correct wordt afgeschreven. Hoe dan ook wil ik dit graag laten onderzoeken. Zou je mij de gevraagde gegevens daarvoor kunnen sturen?

Badge +3

Als die ritten op je Flex factuur staan (en uiteraard in je reishistorie) dan zijn ze gewoon bekend en kan de NS er een prijs aan hangen. Bij Flex is dat vooralsnog altijd voltarief (op basis van 9292 tabellen voor elke lijn?).

De Syntus/RRReis apparatuur kan weinig anders doen dan je in- en uitchecks registreren, juist omdat je Flex hebt en zij niet weten of daar eventueel een busabonnement aan hangt. De fout zit dus geheel in een systeem van de NS

Gelukkig is het nu in jouw voordeel. Bij Qbuzz treinen ging (of gaat) het ook steevast mis, maar dan in het nadeel van de reiziger. Zelfde bij een GVB-Connexxion overstap met een korte treinrit ertussen.

Van de andere gebruiker heb ik inmiddels gegevens ontvangen en dit doorgestuurd ter onderzoek. Ik heb echter van jou nog geen privébericht ontvangen met gegevens, APEAMS. Zou je die nog kunnen sturen, ervan uitgaande dat je het geen probleem vind om dit te laten onderzoeken?

Ik heb helaas nog steeds geen bericht ontvangen van APEAMS, maar in het andere topic is door de topic starter aangegeven dat het probleem opgelost zou zijn door Keolis. Mocht dit toch niet het geval zijn dan lees ik het graag.

Reageer