beantwoord

Heb ik de goede ov-chipkaart?

• 12 november 2019
  • 3 reacties
  • 76 Bekeken

Hoi! Ik heb een ov-chipkaart gekocht met daarop daluren voor een jaar. Nu ik hem binnen heb staat er op de voorkant een groot NS logo. Betekent dit dat ik deze ov-chipkaart alleen in de trein kan gebruiken? Want ik ga met de bus naar school en we hadden hem daarvoor nodig.

icon

Beste antwoord door Robert B 12 november 2019, 21:30

Welkom bij de NS Community!

NS (trein)abonnementen zoals Dal Voordeel zijn niet geldig in bus/tram/metro (voor korting of vrij reizen), maar je kunt daar gewoon bij de busvervoerder een abonnement voor kopen en op dezelfde kaart zetten.

Je betaalt nu €52 per jaar (of €5 per maand als het NS Flex is) voor met 40% korting reizen met de trein, buiten de spits (6:30-9:00 en 16:00-18:30 op werk/schooldagen), dus als je nooit met de trein reist heb je daar bijzonder weinig aan. Neem contact op met de Klantenservice om dat eventueel ongedaan te maken.

Het soort ov-chipkaart maakt niet uit, als er een foto en geboortedatum op staat is iedere ov-chipkaart hetzelfde, een groot NS logo of niet maakt dus niet uit, tenzij het een (donkerblauwe) Business Card is.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

De OV-chipkaart kan overal gebruikt worden, trein, bus, tram of metro. Dat er een NS logo op staat maakt niet uit. Maar het Daluren abonnement wat u bij NS heeft besteld en op de kaart staat geeft alleen korting in de trein, niet in de bus. In de bus reist u dus niet met korting. Ik weet niet of dat ook de bedoeling was. Wilt u korting in de bus dan moet u bij het busbedrijf nog apart een kortingsabonnement aanschaffen en dat op de OV-chipkaart zetten.

Reputatie 7
Badge

Het uiterlijk maakt niet uit, het gaat om wat erop staat.

Ik betwijfel echter of je het goede product hebt.

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

NS (trein)abonnementen zoals Dal Voordeel zijn niet geldig in bus/tram/metro (voor korting of vrij reizen), maar je kunt daar gewoon bij de busvervoerder een abonnement voor kopen en op dezelfde kaart zetten.

Je betaalt nu €52 per jaar (of €5 per maand als het NS Flex is) voor met 40% korting reizen met de trein, buiten de spits (6:30-9:00 en 16:00-18:30 op werk/schooldagen), dus als je nooit met de trein reist heb je daar bijzonder weinig aan. Neem contact op met de Klantenservice om dat eventueel ongedaan te maken.

Het soort ov-chipkaart maakt niet uit, als er een foto en geboortedatum op staat is iedere ov-chipkaart hetzelfde, een groot NS logo of niet maakt dus niet uit, tenzij het een (donkerblauwe) Business Card is.

Reageer