beantwoord

Heen en weer reizen binnen een uur=minder betalen?

Hi,

Ik moet deze week vanuit Amsterdam naar Hoofddorp en weer terug. Een enkele reis kost 3.80, de terugweg kost dus ook 3.80 (totaal 7.60). Is het zo dat ik totaal minder betaal als ik binnen een uur heen en terugreis (net zoals bij de metro,bus en tram). Zo ja, hoeveel ben ik dan kwijt?

Bedankt!
icon

Beste antwoord door mrfreeze 17 januari 2017, 14:08

Als je binnen 35 minuten na het uitchecken weer incheckt, ben je inderdaad goedkoper uit, omdat de reis dan 'verder' gaat.
Hoeveel je dan kwijt bent ligt aan je vertrekstation. Vanaf Centraal is het geen € 3,80. Vanaf welk station vertrek je?

Bekijk origineel

4 reacties

mrfreeze schreef:

Dat is 17 tariefeenheden. Heen en terug is dan dus 2x 17 = 34 tariefeenheden en dat kost € 6,70.

Ah ok, bedankt voor je antwoord!!
Reputatie 7
Badge +2
Dat is 17 tariefeenheden. Heen en terug is dan dus 2x 17 = 34 tariefeenheden en dat kost € 6,70.
mrfreeze schreef:

Als je binnen 35 minuten na het uitchecken weer incheckt, ben je inderdaad goedkoper uit, omdat de reis dan 'verder' gaat.
Hoeveel je dan kwijt bent ligt aan je vertrekstation. Vanaf Centraal is het geen € 3,80. Vanaf welk station vertrek je?

Vanaf Amsterdam Lelylaan.
Reputatie 7
Badge +2

Reageer