Het gebeurt af en toe dat ik een stukje mee rijd met een maat van me wanneer hij vanuit hier naar zijn ouders gaat. Als ik bijvoorbeeld van Eindhoven naar Den Bosch meerijd dan heb ik geen tijd om uit- en weer in te checken om de trein terug naar Eindhoven te nemen. Want vaak is dit een kwestie van rennen. Ik ben dan dus onderweg naar het zelfde station als waar ik ingecheckt heb, maar het reizen is gratis voor mij.
Ook gebeurt het wel eens dat ik voor de lol een stukje om reis van Eindhoven naar Utrecht via Arnhem, om een stukje met de ICE international mee te kunnen. :P
Ik heb hier tot nu toe nog nooit commentaar op gehad tijdens een controle. Maar zou dit voor problemen kunnen zorgen? Ik reis wel gratis op mijn week OV op die momenten.
Beste antwoord door Loes
Officieel mag je niet terugreizen naar je incheckstation, ongeacht de kaart of abonnement dat je hebt. Wat Waaghals al zegt klopt ook. Bij controle zien we dat je terugreist en zal daar misschien een vraag over krijgen. Het is namelijk niet de bedoeling. Zolang je in je vrije reisperiode zit zal dit inderdaad weinig problemen met zich meebrengen. Mocht je toch in de gelegenheid zijn om het inchecken kloppend te krijgen zou ik dat altijd doen, dan zit je altijd goed namelijk.
Bekijk origineel