Een familie lid woonachtig in Belgie maakt gebruik van mijn rekeningnummer en adresgegevens voor een flex abonnement. Dit was voorheen in overeenstemming. Echter zijn er de afgelopen tijd wat problemen geweest. Ik heb aangegeven dat deze persoon in kwestie het rekeningnummer beter kan verwijderen en abonnement kan stop zetten. Hier is denk ik(?) geen gehoor aan gegeven. Ik heb hier de NS over gecontacteerd zij vertellen mij hier niks aan te kunnen doen. Behalve een blokkade op me bank te zetten. Er moet toch een andere mogelijkheid zijn. Ik hoef niet te weten welke bankgegevens gekoppeld zijn aan deze OV chipkaart het enige wat ik wil weten. Is of MIJN rekeningnummer er nog op staat. Daarnaast ben ik in bezit van alle gegevens van deze persoon. Is de blokkade echt de enige oplossing????
Beste antwoord door Denice NS
Welkom bij de Community!
Als het familielid bij ons geregistreerd staat als de contracthouder kan alleen hij/zij het abonnement opzeggen of het rekeningnummer aanpassen. Ook mijn collega's van de Klantenservice kunnen het rekeningnummer niet aanpassen of verwijderen. Dit dient de contractant zelf te doen via Mijn NS. Als jij niet langer wilt dat de bedragen van jouw rekening afgeschreven worden dan zit er inderdaad niks anders op dan de automatische incasso's te blokkeren/storneren. De contractant ontvangt van ons dan per e-mail/brief een betalingsverzoek. Ik kan me voorstellen dat het niet ideaal is. Als de contractant verzuimd om de betaling alsnog te doen naar aanleiding van onze betaalverzoeken zal het abonnement beëindigd worden. In dat geval zou je alsnog van de automatische incasso's af zijn aangezien hij/zij geen gehoor heeft gegeven aan jouw verzoek.