beantwoord

hergebruik pasfoto/ identiteit van de ondertekenaar

• 24 september 2015
  • 1 reactie
  • 154 Bekeken

Ik kreeg een email van de NS waarin gevraagd wordt om toestemming om de pasfoto van mijn huidige OV‑chipkaart opnieuw te mogen gebruiken. Ik kan op een link klikken om mijn kaartgegevens en geboortedatum in te vullen, zonder dat ik hoef in te loggen, het is een openbare pagina waar iedereen een kaartnummer en geboortedatum kan invullen.

Is dit een rechtsgeldige vorm van toestemming geven? Ik zie nergens een verificatie om de identiteit van de ondertekenaar vast te stellen. Ook wanneer ik inlog op mijn NS.nl zie ik nergens deze vraag om toestemming te geven of om te ondertekenen.

Vriendelijke groet, P de Roos
icon

Beste antwoord door Herman NS 24 september 2015, 18:49

Hallo Pderoos,

Welkom op het NS Serviceforum. Deze e-mail is inderdaad van NS afkomstig. Als je wilt dat wij de pasfoto langer bewaren dan kun je jouw kaartnummer en geboortedatum op de website invullen. Vervolgens kun je toestemming geven of weigeren om de pasfoto langer te bewaren. Aan de hand van het kaartnummer en de geboortedatum kan door NS de identiteit van de kaarthouder worden achterhaald.
Bekijk origineel

1 reactie

Hallo Pderoos,

Welkom op het NS Serviceforum. Deze e-mail is inderdaad van NS afkomstig. Als je wilt dat wij de pasfoto langer bewaren dan kun je jouw kaartnummer en geboortedatum op de website invullen. Vervolgens kun je toestemming geven of weigeren om de pasfoto langer te bewaren. Aan de hand van het kaartnummer en de geboortedatum kan door NS de identiteit van de kaarthouder worden achterhaald.

Reageer