beantwoord

herinnering pasfoto nieuwe OV chipkaart

• 3 januari 2020
  • 8 reacties
  • 124 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 4 reacties

Twee dagen geleden een brief per post gekregen ter herinnering aan het insturen van een pasfoto voor een nieuwe vervangende OV chipkaart, echter heb ik op 26 december al een nieuwe foto digitaal ingezonden. Ik heb hiervoor ook een bevestigingsemail gekregen.

Moet ik deze brief negeren of nogmaals mijn foto versturen?

icon

Beste antwoord door Robert B 3 januari 2020, 15:24

Zodra je een pasfoto geüpload hebt dan krijg je de nieuwe kaart binnen 2 weken, vaak al veel sneller maar er zitten wat feestdagen tussen natuurlijk.

Aangezien de NS de vernieuwing al een week of 10-8 van tevoren in gang zet zal je huidige kaart nog wel even geldig zijn?

Heb je een maand voor het verlopen nog geen nieuwe kaart? Dan wordt het tijd om actie te ondernemen.

Bekijk origineel

8 reacties

Hoi Rab en welkom op onze NS Community!

Als je van oNS een bevestiging hebt gekregen, dan is het niet meer nodig hem fysiek in te leveren. Als je dit zeker wil weten, kun je het beste contact opnemen met onze klantenservice. We kunnen dan controleren of de upload goed is gegaan. Is dit niet zo, dan is de herinnering terecht.

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Als je al een pasfoto ingezonden hebt dan is de kaartvernieuwing al in gang gezet (door de NS).

De brief kan je dan negeren. Ik neem aan dat die van OV-chipkaart komt (roze logo)?

Welkom bij de NS Community!

Als je al een pasfoto ingezonden hebt dan is de kaartvernieuwing al in gang gezet (door de NS).

De brief kan je dan negeren. Ik neem aan dat die van OV-chipkaart komt (roze logo)?

De brief komt toch van NS Reizigers klantenservice.

Nee, wij sturen een mail. De brief komt dan van OV-chipkaart zelf.

Overigens, als ik weer naar de site ga waar men een pasfoto kan uploaden volgt de volgende melding: “U heeft al een pasfoto aangeleverd voor deze OV-chipkaart. U kunt dit niet nogmaals doen.”

Dus dan zal het wel in orde zijn.

Nee, wij sturen een mail. De brief komt dan van OV-chipkaart zelf.

De brief wordt ook ondertekend door het Hoofd NS Klantenservice. Als hij al van OV-Chipkaart komt is dat niet erg duidelijk.  Kom ook alleen maar een NS Logo tegen.

Badge +3

Zodra je een pasfoto geüpload hebt dan krijg je de nieuwe kaart binnen 2 weken, vaak al veel sneller maar er zitten wat feestdagen tussen natuurlijk.

Aangezien de NS de vernieuwing al een week of 10-8 van tevoren in gang zet zal je huidige kaart nog wel even geldig zijn?

Heb je een maand voor het verlopen nog geen nieuwe kaart? Dan wordt het tijd om actie te ondernemen.

Die verloopt pas eind maart ja, tijd genoeg om wat te regelen als binnenkort mijn nieuwe pas er nog niet is. Bedankt voor alle reacties!

Reageer