beantwoord

het uploaden van een foto voor de ov chipkaart lukt niet

• 11 september 2017
  • 10 reacties
  • 957 Bekeken

Iedere keer dat ik een foto wil uploaden, verschijnt deze of liggend, of omgekeerd. Vervolgens, na het bijsnijden, wordt de foto steevast afgekeurd. Na drie dagen begint het wel spannend te worden!
icon

Beste antwoord door Chiel NS 11 september 2017, 21:37

Wat ontzettend vervelend dat het niet lukt om de foto van je vrouw up te loaden pierrecorbeau52.

Ik heb twee tips die misschien kunnen werken. Zou je een andere browser kunnen proberen, of de cookies verwijderen. Verder helpt het vaak ook om een andere foto te kiezen. Je kan deze eventueel zelf schieten met een telefoon, dit hoeft geen pasfoto te zijn.

Laat je even weten of dit lukt?
Bekijk origineel

10 reacties

ik bedoel dus de foto voor de ov chipkaart
Om nog meer precies te zijn (sorry, weinig ervaring met internetfora): het gaat om de foto van mijn echtgenote. Voor mijzelf was het geen enkel probleem. Mijn vrouw is er dus al een behoorlijke tijd mee bezig en vroeg of ik het wilde proberen. Maar mij lukt het ook niet. Wat nu? Heeft iemand raad? Of kunnen we met deze vraag naar een loket?
Reputatie 1
Als het nog steeds niet mocht lukken kan U ook aan een servicebalie een envelop halen om de aanvraag op
papier te doen.
Alleen de kosten zijn dan niet Eur 7,50 maar ik meen 10,25 om de persoonlijke ov-chipkaart aan te vragen.
De verwerktijd is ook wat langer.
Wat ontzettend vervelend dat het niet lukt om de foto van je vrouw up te loaden pierrecorbeau52.

Ik heb twee tips die misschien kunnen werken. Zou je een andere browser kunnen proberen, of de cookies verwijderen. Verder helpt het vaak ook om een andere foto te kiezen. Je kan deze eventueel zelf schieten met een telefoon, dit hoeft geen pasfoto te zijn.

Badge +3
Wellicht helpt voor het roteren/draaien van een foto ook deze website

Met name foto's genomen met een Apple (iPhone of iPad) hebben daar wel eens last van dat ze op zijn kant staan bij uploaden.
Als het nog steeds niet mocht lukken kan U ook aan een servicebalie een envelop halen om de aanvraag op
papier te doen.
Alleen de kosten zijn dan niet Eur 7,50 maar ik meen 10,25 om de persoonlijke ov-chipkaart aan te vragen.
De verwerktijd is ook wat langer.
Bedankt! Na vier uur zwoegen is het gelukt!
Wellicht helpt voor het roteren/draaien van een foto ook deze website

Met name foto's genomen met een Apple (iPhone of iPad) hebben daar wel eens last van dat ze op zijn kant staan bij uploaden.
Dat werkte helaas niet. Toen de foto kennelijk de juiste resolutie had, werd-ie goedgekeurd. Bedankt voor de reactie!

Inderdaad. Na een hele hoop foto's te hebben geprobeerd lukte het. Hartstikke bedankt voor de reactie!
Ik wil iedereen die gereageerd heeft van harte bedanken! Het is gelukt, door een heleboel foto's te gaan proberen. Ik heb gekeken naar de resolutie. De foto die uiteindelijk lukte was echter niet degene met de minste resolutie... Een verklaring kan ik er verder niet voor geven. Het is wel een hele opluchting dat de foto werd geaccepteerd.
Dat is fijn om te lezen pierrecorbeau52. Bedankt dat je dit nog even met ons deelt.

Reageer