beantwoord

Hoe €7,5 verlengkost verlopen kaart terugvragen

• 28 november 2015
  • 8 reacties
  • 660 Bekeken

Beste NS,

Ik lees herhaaldelijk op het forum vanwege NS:“De nieuwe kaart die u krijgt bij verlengen kost 7,50 euro, maar deze kosten krijgt u terug van NS als u een abonnement van NS hebt.” (*)

Nu vraag ik mij af HOE ik deze kost van €7,5 vernieuwen verlopen kaart kan terugvorderen (ik had trouwens nog een andere lege geldige kaart op mijn naam, maar door de procedure vermeld in automatisch opgestuurde brief lag dit voor de hand).
Bij het loket in Roosendaal (geen ander bemand loket meer in Zeeland,dus wel even reizen vanuit Vlissingen)
zei men mij dat dit niet zo aan het loket bijv. kon en nog in behandeling is (wat minder evident lijkt dan de officiele stelling hierboven doet uitschijnen); ik moest navragen bij De Rover en zag op forum en net op een TV-programma met nog een heleboel reizigers die volop uitzoeken hoe dit dan concreet te doen (*)...
Kan dit aub voor alle reizigers eens duidelijk gemaakt worden? Dank u wel hiervoor.
We betalen -zeker sinds de OV-chip- al genoeg bijkomende kosten (ook nog bijbetalen om eigen geld terug te krijgen bv.), lijkt me voor de OV-chipkaart buiten het treinen zelf (in vergelijking met buitenland bijv. België).
Mijn vraag beperkt zich tot het HOE TERUGVRAGEN van de bijkomende kost van €7,5 voor verlenging - met telkens nieuwe kaart, waarvan ik als reiziger zeker geen vragende partij was (al na 5 jaar telkens)...
Met dank in naam v.d. terecht volhoudende NS-reizigers.
icon

Beste antwoord door Sivan NS 2 december 2015, 09:41

Het bedrag van 7.50 voor de OV-chipkaart is terugbetaald aan Livinginsight.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Klantenservice is er 24 uur per dag, ook nu: 030 7515155. Houdt uw kaartnummer(s) bij de hand. Die kunnen u helpen.
Hallo livinginsight, welkom op het serviceforum!

OV-chipkaart worden geproduceerd door de klantenservice van OV-chipkaart. NS is één van de vervoerders binnen Nederland die haar reizigers gebruik laat maken van de OV-chipkaart, o.a. door abonnementen aan te bieden die op de OV-chipkaart komen te staan. Een OV-chipkaart is 5 jaar geldig en hier betaal je €7,50 voor. Bepaalde abonnementshouders krijgen automatisch een nieuwe kaart door NS toegestuurd (Voordeelurenabonnementhouders). Ook hebben we een paar maanden geleden een mail naar onze klanten gestuurd. Hierin werd gevraagd om toestemming te geven voor het behouden van de pasfoto. Op deze manier konden wij voor klanten een nieuwe OV-chipkaart aanvragen en ook dit gebeurt automatisch. Wanneer je niet onder deze voorwaarden valt, kun je helaas niet de €7,50 terugkrijgen die je hebt betaald voor de nieuwe OV-chipkaart.
Reputatie 4
Badge
Wanneer je niet onder deze voorwaarden valt, kun je helaas niet de €7,50 terugkrijgen die je hebt betaald voor de nieuwe OV-chipkaart.

Het is me onduidelijk wat hier "onder deze voorwaarden" wordt bedoeld. Ik neem aan dat iedereen die een ns-abonnement heeft met een looptijd van één jaar of doorlopend, de 7,50 voor een nieuwe ov-chipkaart terugkrijgt als je door het ontbreken van de pasfoto niet automatisch een nieuwe kaart kunt krijgen.

Verder snap ik niet, als de pasfoto zo belangrijk is, je niet via mijn ns een pasfoto kunt onderhouden.
OV-chipkaart worden geproduceerd door de klantenservice van OV-chipkaart.
Nou, ... nee.
Als u geen bericht heeft gekregen van NS of TLS kunt u altijd bij de Klantenservice van NS proberen het geld terug te vragen zie hier

https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/verlopen-voordeelurenkaart-16542
livinginsight, mocht je nog niet hebben gebeld met mijn collega's, dan help ik je ook graag verder. Als je dat wil, mag je mij een privébericht sturen met jouw kaartnummer. Dit doe je door op mijn naam en 'Stuur bericht' te klikken. Dan kijk ik wat voor abonnement je hebt, of je bericht van ons hebt gehad en wat ik verder voor je kan betekenen.
OK, Sivan NS, bedankt voor de info ook, en ik stuur een privé-bericht.
Ik heb een voordeeluren-abonnement nog steeds en pasfoto hernieuwd zoas gevraagd in de mail inderdaad, nieuwe kaart al snel ontvangen en geactiveerd nog 2 weken voor einddatum oude kaart (in prima staat).

Hopelijk wordt het voor de andere NS-reizigers ook duidelijk in het algemeen wat het voor mij niet was (gebeurt het automatisch via storting als voorwaarden voldaan bv.?).
Het bedrag van 7.50 voor de OV-chipkaart is terugbetaald aan Livinginsight.

Reageer