Hoe kan ik 40% korting krijgen als ik om 9:02 de trein wil halen? | NS Community
beantwoord

Hoe kan ik 40% korting krijgen als ik om 9:02 de trein wil halen?

  • 8 August 2014
  • 2 reacties
  • 1678 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Een aantal van de NS kortingen zoals de 40% gaan pas in vanaf 09:00. Als een trein vertrekt om 09:02 dan kon ik vroeger gewoon die trein nemen en van de korting genieten. Met de OV kaart werkt dat niet meer, omdat je meestal een paar minuten voor het vertrek wilt aanwezig zijn; je gaat door het poortje, loopt een zekere afstand tot het perron en dan valt de hele rit onder het dure tarief. Dus de OV is definitief duurder uit dan voorheen: juist?
icon

Beste antwoord door Anonymous 8 August 2014, 19:18

Bekijk origineel

2 reacties

Beste 45y65, De Luchtmacht heeft je het juiste antwoord gegeven. Je mag al om 8:55 inchecken om alsnog je trein te halen van 9:02, en dan reis je inderdaad met korting. Je topic is verplaatst naar "OV-Chipkaart" en je titel is aangepast, zodat het beter vindbaar wordt voor anderen.

Groet, Stephan
Nee, dat is onjuist. Je kunt met korting inchecken vanaf 8:55 (en geen seconde eerder). Dan heb je meer dan voldoende tijd om de trein van 9:02 te halen. Als je een beetje doorloopt mag je zelfs een trein die om 8:56 vertrekt nemen. In sommige gevallen ben je met de OV-chipkaart dus juist voordeliger uit.

Reageer